Ανάπτυξη ψηφιακού μαθήματος διαχείριση διαπολιτισμικής τάξης : αρχές και μοντέλα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, διδακτικές και παιδαγωγικές στρατηγικές για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Digital course development for intercultural classroom management : principles and models of intercultural education, teaching and pedagogical strategies for primary and secondary school teachers
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μικρο-μάθηση ; Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC) ; Μικρο-μαθήματα ; Micro-MOOCs ; Ηλεκτρονική μάθηση ; OpenEdx ; Διαπολιτισμική εκπαίδευσηΠερίληψη
Τα μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα (MOOCs) κερδίζουν όλο και αυξανόμενο έδαφος στη δια βίου εκπαίδευση, η οποία στοχεύει στον εξοπλισμό των επαγγελματιών με ένα σύνολο νέων δεξιοτήτων και γνώσεων με στόχο την αποτελεσματική προσαρμογή και ανταπόκρισή τους σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον αλλά και στις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επιχειρεί να συνεισφέρει στη συζήτηση σχετικά με τα θετικά αλλά και τις πιθανές αδυναμίες των μικρο-μαθημάτων, αναδεικνύοντάς τα ως ένα αποτελεσματικό και χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του/της σύγχρονου/ης επαγγελματία που επιθυμεί να αποκτήσει νέες δεξιότητες και γνώσεις με ευέλικτο και γρήγορο τρόπο.
Έτσι, αξιοποιώντας τη μέθοδο της μικρο-μάθησης, η παρούσα εργασία δημιουργεί ένα ψηφιακό μάθημα με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με το επιστημονικό πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Για την κατασκευή του ασύγχρονου ψηφιακού μαθήματος χρησιμοποιείται η πλατφόρμα OpenEdx θεωρώντας τις δυνατότητες και τις παροχές της κατάλληλες για την επίτευξη της καλύτερης μαθησιακής εμπειρίας των εκπαιδευόμενων. Παρουσιάζονται αναλυτικά οι επαγγελματικές δεξιότητες στην ανάπτυξη των οποίων στοχεύει το μάθημα, τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, η δομή των τεσσάρων μικρο-μαθημάτων, οι δραστηριότητες παρουσίασης, επίδειξης, εξάσκησης, και αυτο-αξιολόγησης, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση κατάρτισης των εκπαιδευτικών σχετικά με το σημαντικό ζήτημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στις σύγχρονες σχολικές τάξεις.