Σχεδιασμός και ανάπτυξη οδηγού επιμόρφωσης για το MTSS στο νηπιαγωγείο
Design and development of MTSS training guide in kindergarten
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πολυεπίπεδα συστήματα υποστήριξης ; MTSS ; Ακαδημαϊκός τομέας ; Συμπεριφορικός τομέας ; Κοινωνικός τομέας ; Συναισθηματικός τομέας ; Πρώιμη ανίχνευση ; Παρέμβαση ; Οδηγός επιμόρφωσης ; Αξιολόγηση ; Ισότιμη μάθηση ; KinemsΠερίληψη
Το νηπιαγωγείο αποτελεί μια κρίσιμη μετάβαση για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τόσο από την βαθμίδα του παιδικού σταθμού αλλά ακόμη περισσότερο και στο δημοτικό. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον της Ελλάδας εστιάζει κυρίως τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών. Μέσα όμως από αυτό το σύστημα υποστήριξης MTSS που επιδιώκει να υποστηρίζει τους μαθητές σε όλους τους τομείς: ακαδημαϊκός, συμπεριφορικός και κοινωνικό- συναισθηματικός, μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να διασφαλίσουν ότι όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν ισότιμα στην μάθηση.
Τα πολυεπίπεδα συστήματα υποστήριξης και άλλα εκπαιδευτικά μοντέλα όπως το RTI έχουν γίνει η κύρια μέθοδος στην οποία παρέχεται ακαδημαϊκή ανίχνευση και παρέμβαση στα παιδιά. (Berkeley et al., 2020, Fuchs & Vaughn, 2012 , Tran et al., 2011) Ο
εντοπισμός προβλημάτων και η πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών ή και αναπηριών από νωρίς ενισχύει την πιθανότητα να βρεθούν αδυναμίες για να μην χρειάζεται να το κάνουν οι μαθητές και να σχεδιάζονται παρεμβάσεις και υποστηρίξεις ειδικής εκπαίδευσης (Haager, 2007).
Στην Ελλάδα παρουσιάζεται δυσκολία να υλοποιηθεί η εκπαιδευτική παρέμβαση και να αξιολογούνται μαθητές νηπιαγωγείου που έχουν διαγνωσθεί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).
Σκοπός είναι να αναπτυχθεί και να εφαρμοστεί ένας οδηγός επιμόρφωσης που θα αναλύει λεπτομερώς το MTSS και θα αξιοποιεί τη πλατφόρμα Kinems , με σκοπό να βοηθά τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να αξιολογούν τους μαθητές τους προσφέροντας τους τις μέγιστες καλύτερες παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους. Μέσα από τον οδηγό θα αντλούν πληροφορίες και στρατηγικές για να παρακολουθούν και υποστηρίζουν επαρκώς και αποτελεσματικά τους μαθητές τους αναγνωρίζοντας έγκαιρα και πρώιμα τα προβλήματα.