Η-καθοδήγηση εκπαιδευτικών με στοιχεία παιχνιδοποίησης στην πρωτοβάθμια Φυσική Αγωγή : ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας και επίλυσης προβλήματος
Gamified e-coaching for teachers in primary physical education : enhance soft skills of teamwork and problem solving
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Mosaic e-coaching ; Συνεργατικές τεχνικές ; Φυσική αγωγή ; Δεξιότητες ομαδικής εργασίας ; Δεξιότητες επίλυση προβλήματος ; Παιχνιδοποίηση ; ΤΝΠερίληψη
Η εκπαιδευτική καθοδήγηση σε ψηφιακό περιβάλλον είναι ένα σύγχρονο πεδίο καθοδήγησης για την υποστήριξη και ενδυνάμωση επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης, με σκοπό την επαγγελματική τους εξέλιξη. Η παρούσα εργασία εξετάζει τον αντίκτυπο του e-Coaching, με στοιχεία παιχνιδοποίησης, στην ενίσχυση της διδασκαλίας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) και την επίδραση των συνεργατικών τεχνικών Think-Pair-Share (TPS) και Brainstorming (BS), στην ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων της ομαδικής εργασίας και της επίλυσης προβλημάτων των μαθητών, με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων (Web 2.0, AI-Tools) στο μάθημα της ΦΑ. Η έρευνα και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού μαθήματος (e-course), στηρίζεται στη θεωρία του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού και στα συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης, ενσωματώνοντας το Μωσαϊκό μοντέλο μεντορικής καθοδήγησης και στοιχεία παιχνιδοποίησης. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει εάν η εφαρμογή των παραπάνω εκπαιδευτικών στρατηγικών επηρεάζει τη διδασκαλία και την ανάπτυξη των προαναφερθέντων ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών. Το e-course αξιολογήθηκε για την αποτελεσματικότητά του από 50 εκπαιδευτικούς ΦΑ (ΕΦΑ) πρωτοβάθμιας. Οι ΕΦΑ συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με 22 ερωτήματα (κλίμακα Likert) και μία ρουμπρίκα αξιολόγησης. Για τη διερεύνηση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε ποσοστιαία ποσοτική και περιγραφική ανάλυση. Φαίνεται ότι οι ΕΦΑ αποδέχτηκαν σε μεγάλο ποσοστό το Mosaic e-Coaching Model, τις συνεργατικές τεχνικές και τη χρήση ψηφιακών εργαλείων με στοιχεία παιχνιδοποίησης, ενώ παράλληλα αναγνώρισαν την αξία τους στη δημιουργία ενός πιο συμμετοχικού και ευχάριστου μαθησιακού περιβάλλοντος. Συμπερασματικά, το gamified e-Coaching μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για να αναπτυχθούν οι ήπιες δεξιότητες των μαθητών και για την ενίσχυση της διδασκαλίας στη ΦΑ. Η έρευνα προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή συνεργατικών και παιχνιδοποιημένων στρατηγικών διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.