Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στη διδασκαλία της γεωγραφίας. Κατανόηση πολιτισμικών διαφορών και ενθάρρυνση συμμετοχής
Role of Artificial Intelligence (AI) in geography education. Understanding cultural differences and encouraging engagement
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Πολιτισμικές διαφορές ; Ενθάρρυνση συμμετοχής ; Μοντέλο συναισθηματικής νοημοσύνης ; Online e-course ; Εκπαίδευση γεωγραφίας ; Κριτική σκέψη ; ChatGptΠερίληψη
Αυτή η εργασία διερευνά την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη διδασκαλία της Γεωγραφίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της κατανόησης των πολιτισμικών διαφορών από τους μαθητές καθώς και της ενθάρρυνσης της ενεργού συμμετοχής. Η μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα ενός εκπαιδευτικού σεναρίου που εφαρμόζεται με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένου του ChatGPT, σε ένα περιβάλλον τάξης. Η έρευνα διερευνά πολλούς βασικούς τομείς: τον αντίκτυπο του σεναρίου στην κατανόηση των βασικών εννοιών Γεωλογίας και Γεωγραφίας από τους μαθητές, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη διευκόλυνση της αναζήτησης και επεξεργασίας πληροφοριών, η επίδραση των συλλογικών δραστηριοτήτων στη συμμετοχή των μαθητών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης. .
Τα ευρήματα δείχνουν ότι το εκπαιδευτικό σενάριο ενισχυμένο με AI βελτίωσε σημαντικά την κατανόηση των εννοιών της Γεωλογίας και της Γεωγραφίας από τους μαθητές, με την πλειοψηφία των μαθητών να επιτυγχάνει άριστες ή καλές επιδόσεις. Επιπλέον, η χρήση του ChatGPT διαπιστώθηκε ότι είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την ενίσχυση των ερευνητικών δεξιοτήτων των μαθητών, επιτρέποντας πιο εις βάθος εξερεύνηση και κατανόηση των θεμάτων. Οι συνεργατικές δραστηριότητες ενθάρρυναν ένα ισχυρό αίσθημα ομαδικής εργασίας και συμμετοχής μεταξύ των μαθητών, ενώ συνέβαλαν επίσης στη βαθύτερη εκτίμηση και σεβασμό για τις πολιτισμικές διαφορές.
Παρά τα θετικά αποτελέσματα, η μελέτη αναγνωρίζει αρκετούς περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένου του μικρού μεγέθους δείγματος μεταξύ των συμμετεχόντων, που μπορεί να επηρεάσει τη γενίκευση των αποτελεσμάτων. Η εργασία αυτή ολοκληρώνεται τονίζοντας την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα με μεγαλύτερα, πιο διαφορετικά δείγματα για την επικύρωση των ευρημάτων. Μελλοντικές μελέτες θα πρέπει επίσης να διερευνήσουν την εφαρμογή παρόμοιων εκπαιδευτικών σεναρίων ενισχυμένης με AI σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια για την αξιολόγηση της ευρύτερης εφαρμογής τους.
Συνοπτικά, αυτή η έρευνα υπογραμμίζει τη δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης να μεταμορφώσει την εκπαίδευση στη Γεωγραφία προωθώντας την πολιτιστική κατανόηση και δέσμευση, ενώ προσδιορίζει επίσης τομείς για μελλοντική εξερεύνηση για την πλήρη συνειδητοποίηση των πλεονεκτημάτων της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.