Σύγχρονες στρατηγικές διαφοροποίησης των επιχειρήσεων
Modern business differentiation strategies
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ανταγωνιστικές στρατηγικές ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Στρατηγική διαφοροποίησης ; ΚαινοτομίαΠερίληψη
Καθώς οι παγκόσμιες οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες είναι δυναμικές και διαρκώς μεταβαλλόμενες τις τελευταίες δεκαετίες, αλλάζοντας τη μορφή του επιχειρείν σε σχέση με το παρελθόν, σε συνδυασμό με τις συνεχείς γεωπολιτικές κρίσεις, την προσπάθεια οριοθέτησης της εμπορικής επεκτασιμότητας της Κίνας απο την Ευρώπη και τις ΗΠΑ αλλά και τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, το οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον καθώς και οι εμπορικές συνθήκες μεταξύ των χωρών, δείχνουν να είναι πιο ευμετάβλητες απο ποτέ.
Πιο συγκεκριμένα, ο υψηλός πληθωρισμός, τα υψηλά κόστη ενέργειας καθώς και οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών και των υπηρεσιών μεταφορών αγαθών κυρίως απο την Ανατολή προς τη Δύση, συντελούν στην ανάγκη διερεύνησης μεθόδων και λήψης στρατηγικών αποφάσεων διαφοροποιήσης και καινοτομίας των επιχειρήσεων, με απώτερο στόχο την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την εδραίωση στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Με βάση τις επικρατούσες συνθήκες, τίθεται σπουδαία αναγκαιότητα ανίχνευσης και ανάλυσης τόσο του εξωτερικού όσο και εσωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων για την εξεύρεση εκείνων των διαφοροποιητικών στοιχείων που θα τις καταστήσουν ευθέως ανταγωνιστικές και αποδοτικές αλλά και η περαιτέρω διερεύνηση της θέσης της καινοτομίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο συνάμα.
Στόχος λοιπόν της παρούσας διπλωματικής είναι να προσπαθήσει να καταδείξει και αναλύσει όλα εκείνα τα στοιχεία που συμβάλλουν καθοριστικά στη στρατηγική ανάπτυξη των επιχειρήσεων, τονίζοντας την ανάγκη για διαφοροποίηση και καινοτομία για τη διασφάλιση της στρατηγικής επιτυχίας.