Εκπαίδευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : πώς να γίνετε coach για παιδιά με ΔΕΠΥ σύμφωνα με το μοντέλο GROW
Coaching of elementary teachers : how to become a coach for children with ADHD according to the GROW model
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
ΔΕΠΥ ; Coaching ; GROW model ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Στην εποχή μας η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) αποτελεί μια από τις συνηθέστερες νεύρο - αναπτυξιακές διαταραχές που επηρεάζουν την κοινωνική αλληλοεπίδραση και την ακαδημαϊκή επίδοση των παιδιών. Αναμφίβολα η επιτυχής επικοινωνία και υποστήριξη μαθητών με ΔΕΠΥ αποτελεί μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, καθώς απαιτεί μια συνδυαστική προσέγγιση η οποία περιλαμβάνει την κατανόηση των αναγκών του κάθε μαθητή, την εφαρμογή κατάλληλων στρατηγικών εκπαίδευσης προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους και τη χρήση της τεχνολογικών εργαλείων που προσφέρουν δια-δραστικότητα και προάγουν την εμπλοκή. Ωστόσο ακόμα και στις μέρες μας οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας εξακολουθούν να αποτελούν βασικό τρόπο εκπαίδευσης στα σχολεία, γεγονός που επηρεάζει την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα που είναι απαραίτητο να υπάρχουν για να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών.
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη δημιουργία και την αξιολόγηση ενός ηλεκτρονικού μαθήματος (e-course) το οποίο δημιουργήθηκε για να επιμορφώσει εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να γίνουν coaches για παιδιά με ΔΕΠΥ των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού. Η δομή του e-course βασίζεται σε ένα γνωστό μοντέλο coaching, το GROW model (Goal, Reality, Options, Will), το οποίο παρέχει μια δομημένη και μεθοδική προσέγγιση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων coaching. Μέσα από το συγκεκριμένο e-course οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν γνώσεις ως προς τις στρατηγικές coaching και πως μπορούν να τις εφαρμόσουν στους μαθητές τους, ώστε να μπορούν να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους, αλλά και να έχουν μια αποτελεσματική αλληλοεπίδραση. Στο e-course έχουν ενσωματωθεί καινοτόμα τεχνολογικά εργαλεία, καθώς και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης προσφέροντας μια δια-δραστική εμπειρία μάθησης που προάγει τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.
Το e-course παρασχέθηκε σε ειδικούς στον τομέα του E-Learning και αξιολογήθηκε από αυτούς με βάση ρουμπρίκας αξιολόγησης που τους δόθηκε. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το πρόγραμμα μπορεί να λειτουργήσει ως καινοτόμα μέθοδο στην εκπαίδευση για τη διαχείριση μαθητών με ΔΕΠΥ.