Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού μαθήματος για την ταχύρρυθμη ανάπτυξη αλγεβρικών μεθόδων και εννοιών για μαθητές της Β’ Γυμνασίου
Design and development of an online course for accelerated learning of algebraic methods and concepts for 2nd grade high school students
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
MOOC ; Μαθησιακά αποτελέσματα ; Άλγεβρα Β’ Γυμνασίου ; Αξιολόγηση ; ΔιαδραστικόςΠερίληψη
Με την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός Μαζικού Ανοιχτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) με θέμα την Άλγεβρα που διδάσκονται οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου. Στόχο έχει την προετοιμασία των εκπαιδευόμενων για την επιτυχή πορεία τους στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου ή τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Πριν την σχεδίαση του μαθήματος παρουσιάζονται τα ευρήματα από την διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την ανεύρεση αντίστοιχων ηλεκτρονικών μαθημάτων. Τα ηλεκτρονικά μαθήματα, οκτώ στον αριθμό, παρουσιάζονται και σχολιάζονται οι μαθησιακοί στόχοι που θέτουν, οι στρατηγικές που ακολουθούν καθώς και ο σκοπός τους.
Στη συνέχεια παρουσιάζεται η αναλυτική σχεδίαση του μαθήματος. Περιγράφονται οι μαθησιακοί στόχοι που θέτονται, οι τρόποι αξιολόγησης, οι προαπαιτούμενες γνώσεις και η χρονική διάρκεια. Παράλληλα παρατίθεται αναλυτικό σχεδιάγραμμα ροής του μαθήματος και αναλυτικός πίνακας ο οποίος περιγράφει την δομή του μαθήματος, την κάθε δραστηριότητα με ακρίβεια καθώς και τα διδακτικά μέσα που χρησιμοποιούνται. Η πλήρης μορφή του ηλεκτρονικού μαθήματος βρίσκεται στο Παράρτημα της παρούσας διπλωματικής εργασίας.
Ταυτόχρονα σε ξεχωριστό κεφάλαιο παρουσιάζεται η υλοποίηση του μαθήματος μέσα από την πλατφόρμα edunext.com. Στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται και αιτιολογείται η χρήση των εργαλείων παρουσίασης και αξιολόγησης των παρεχόμενων γνώσεων. Με αυτό τον τρόπο αναδεικνύεται η φιλοσοφία του MOOC και η πρακτική εφαρμογή της θεωρίας πάνω στην οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε.
Επίσης, έχει δημιουργηθεί και συμπληρωθεί ειδική ρουμπρίκα αξιολόγησης για το ηλεκτρονικό μάθημα. Οι απαντήσεις τις ρουμπρίκας σχολιάζονται και συζητούνται ώστε να αναδειχθούν ξεκάθαρα τα δυνατά και αδύνατα σημεία του μαθήματος καθώς και οι ελλείψεις. Τέλος εξάγονται συμπεράσματα με βάση την αξιολόγηση στην οποία υποβλήθηκε το διαδικτυακό μάθημα και προτείνονται βελτιώσεις βασισμένες στα αδύνατα σημεία και τις ελλείψεις του.