Ψηφιακός μετασχηματισμός στον ξενοδοχειακό κλάδο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Digital transformation ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Ξενοδοχειακός κλάδος ; ΠανδημίαΠερίληψη
Ο στόχος της διπλωματικής είναι να αξιολογήσει την ετοιμότητα των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας, ειδικά μετά την πανδημία, ώστε να επενδύσουν και να υποστηρίξουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μια διαδικασία που αν και από μόνη της είναι απαιτητική, είναι μια συνεχής μάχη με τον χρόνο, αφού παρουσιάζει μια διαρκή εξέλιξη.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την εκπόνηση της εργασίας αυτής περιλάμβανε τόσο τη βιβλιογραφική ανασκόπηση όσο και τη χρήση έρευνας μέσω ερωτηματολογίου. Συγκεκριμένα μέσω του Διαδικτύου επιχειρήθηκε η συλλογή δεδομένων σχετικά με το ψηφιακό μετασχηματισμό και την εφαρμογή του στο κλάδο των ξενοδοχείων. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε μια μικρής κλίμακας δειγματοληπτική έρευνα όπου εκπρόσωποι έξι ξενοδοχειακών μονάδων απάντησαν ένα κλειστού τύπου ερωτηματολόγιο σχετικά με το ψηφιακό μετασχηματισμό. Πιο συγκεκριμένα παρέχονται λεπτομερείς πληροφορίες για την ψηφιακή ανάπτυξη σε μια περίοδο όπου ο τουρισμός υπέστη σοβαρό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι ξενοδοχειακές μονάδες παρουσιάζουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού. Επίσης, αν και υπάρχει ποικιλία στα PMS που χρησιμοποιούνται, φαίνεται ότι σε όλες τις μονάδες είναι συνδεδεμένο το cloud με όλα τα τμήματα, δεδομένο ότι υπάρχει η άποψη ότι βελτιώνει τις καθημερινές λειτουργίες. Αναφορικά με την εξέλιξη που παρουσιάζουν οι μονάδες, φαίνεται ότι αυτή επικεντρώνεται σίγουρα στην τεχνολογική υποδομή και στην τεχνολογία lot. Αναφορικά με τα κοινωνικά δίκτυα, επικρατεί η άποψη ότι ενισχύουν την φήμη της επιχείρησης και πως δίνουν την απαραίτητη πληροφόρηση στους πελάτες για τις καινούργιες υπηρεσίες που προσφέρονται. Το instagram, είναι αυτό που φαίνεται πως έχει καθολική αποδοχή. Τέλος, η ετοιμότητα των ξενοδοχειακών μονάδων για την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και κινητών εφαρμογών κρίνεται από υψηλή έως πολύ υψηλή. Παρόμοια είναι και η διάθεση των εργαζομένων για την εισαγωγή νέων ψηφιακών εργαλείων, την υποστήριξη των Πληροφοριακών Συστημάτων και την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών.