Κινηματογραφικός τουρισμός και προοπτικές ανάπτυξης : η περίπτωση της Ελλάδας

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κινηματογραφικός τουρίσταςΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία μελετάται το φαινόμενο του κινηματογραφικού τουρισμού, μια μορφή του πολιτιστικού τουρισμού. Αφού πρώτα διατυπώνονται οι διάφοροι ορισμοί του είδους αυτού όπως και τι σημαίνει κινματογραφικός τουρίστας, περιγράφονται τα θετικά και τα αρνητικά του κινηματογραφικού τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο με διάφορα παραδείγματα. Στην συνέχεια καταγράφονται οι ενέργειες μάρκετινγκ και τεχνολογίας που ακολουθούνται πριν και μετά την κυκλοφορία της ταινίας, και τι ρόλο παίζουν οι DMOs και οι υπόλοιποι stakeholders στην ανάδειξη ενός τόπου ως τουριστικό πόλο έλξης. Ακολούθως, γίνεται ειδική μνεία στην Ελλάδα, στις πιο σημαντικές ταινίες που γυρίστηκαν, στα εμπόδια που υπήρχαν όσον αφορά την προσέλκυση διεθνών παραγωγών. Αναλύονται και συγκρίνονται δύο παραδείγματα ταινιών, μια παγκόσμια και μια ελληνική, έτσι ώστε να γίνει ξεκάθαρη η σύγκριση στην διαχείριση του κινηματογραφικού τουρισμού και τι επιρροή είχε στις τοποθεσίες που γυρίστηκε η καθεμία. Μέσα από την ανάλυση δεδομένων στο excel παρουσιάζονται όλες οι ταινίες που γυρίστηκαν στην Ελλάδα μέχρι το 2022 και γίνεται παραμετροποίηση ως προς το είδος, τον τόπο, τον χρόνο και τον τόπο προέλευσης της κάθε ταινίας. Αφού εξαχθούν τα συμπεράσματα, γίνεται μια swot analysis όσον αφορά τα θετικά, τα αρνητικά, τις ευκαιρίες και τις απειλές του κινηματογραφικού τουρισμού στην Ελλάδα, και τι στρατηγικές πρέπει να ακολουθήσει για να αναδείξει και να διατηρήσει τα οφέλη που προκύπτουν από αυτό το είδος τουρισμού για να γίνει ένας ανταγωνιστικός τουριστικός πόλος έλξης μέσω της παραγωγής ταινιών.