Νέες τάσεις στον τουρισμό
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νέες τεχνολογίες ; Νέα είδη τουρισμού ; Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων-Μάνατζμεντ Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πειραιά, ασχολείται με τις νέες τάσεις που προκύπτουν για τον τουρισμό, έπειτα από την ιστορική αναδρομή και τους ορισμούς του φαινομένου, την ανάλυσή του ως κλάδο, την παράθεση και την ανάλυση των βασικών μεγεθών του τουριστικού κλάδου, την ανάλυση του περιβάλλοντος του συγκεκριμένου κλάδου, την παράθεση της επιρροής της πανδημίας του κορονοϊού στον τουρισμό και την ανάλυση της σύγχρονης βιβλιογραφίας, κατηγοριοποιώντας τις σε τέσσερις βασικές κατηγορίες. Πιο αναλυτικά, στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται οι ορισμοί του τουρισμού, η ιστορική εξέλιξη του φαινομένου από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας, το θεωρητικό του υπόβαθρο και η εξέτασή του ως κλάδου της οικονομίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναφέρονται και αναλύονται βασικά μεγέθη του τουριστικού κλάδου όπως οι χώρες και οι πόλεις με τις περισσότερες αφίξεις, οι χώρες με τις περισσότερες εισπράξεις από τον τουρισμό, οι χώρες των οποίων οι κάτοικοι πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες δαπάνες για τουρισμό και οι χώρες με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία, αλλά και τη μεγαλύτερη απόλυτη συνεισφορά του τουρισμού στο Α.Ε.Π. τους. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται το εξωτερικό περιβάλλον του τουρισμού ως προς τους κοινωνικούς, οικονομικούς, τεχνολογικούς, φυσικούς, πολιτιστικούς, διεθνείς, νομικούς και πολιτικούς, διοικητικούς και θεσμικούς παράγοντες, αλλά και τους παράγοντες υποδομών. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρατίθενται η επιρροή των περιοριστικών μέτρων κατά της εξάπλωσης της covid19 στον τουρισμό και οι ευκαιρίες που αναδείχθηκαν κατά τη συγκεκριμένη περίοδο. Στο πέμπτο κεφάλαιο,
αναλύονται τα εξής επιστημονικά άρθρα: α) “Challenges and Trends of Digital Innovation in the Tourism Sector: Contemporary Literature Review” (Open Journal of Business and Management), β) “Keeping two balls in the air: The bleisure travel experience” (Annals of Tourism Research Empirical Insights), γ) “Measuring sustainable tourism: a state of the art review of sustainable tourism indicators” (Journal of Sustainable Tourism), δ) “Towards a better understanding of memorable wellness tourism experience” (International Journal of Spa and Wellness) και ε) “A market segmentation study of solo travel intentions and constraints” (Journal of Hospitality & Tourism research). Στο έκτο κεφάλαιο, παρατίθενται και σχολιάζονται οι νέες τάσεις στον τουρισμό, κατηγοριοποιημένες στις εξής κατηγορίες: νέες επιθυμίες ταξιδιωτών, νέα είδη τουριστών/νέες μορφές τουρισμού, νέες τεχνολογίες και τάσεις για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Τέλος, στο κομμάτι της σύνοψης και των συμπερασμάτων,
δίνεται έμφαση στη σκοπιά των επιχειρήσεων και των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Η παρούσα εργασία αποτελεί βιβλιογραφική έρευνα και επισκόπηση, αλλά και συλλογή και ανάλυση στοιχείων από πιστοποιημένους διεθνείς φορείς και οργανισμούς, δημιουργώντας ένα χρήσιμο εγχειρίδιο ιστορικής ανασκόπησης και κλαδικής αποτύπωσης του τουρισμού για τον αναγνώστη γενικού ενδιαφέροντος. Ακόμη, ο εν δυνάμει ταξιδιώτης μπορεί να εξάγει χρήσιμες πληροφορίες για τις νέες τάσεις που επικρατούν στον τουρισμό και να οργανώσει κατάλληλα το ταξίδι του. Τέλος, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν διάφορα χρήσιμα στοιχεία και δεδομένα σχετικά με τις νέες τάσεις του τουρισμού.