Στρατηγικός σχεδιασμός & συγκριτική ανάλυση τριών κορυφαίων ελληνικών εταιρειών σε διαφορετικούς κλάδους
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Κλάδος τροφίμων ; Μπισκότα / Σνακ ; Φαρμακοβιομηχανία ; Επιβατηγός ναυτιλία ; Διακλαδική ανάλυσηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία, εστιάζει αρχικά στην θεωρητική παρουσίαση και έπειτα στην πρακτική εφαρμογή των κύριων και ευρέως χρησιμοποιούμενων στρατηγικών εργαλείων και μεθόδων σε τρείς κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις, η καθεμία από τις οποίες δραστηριοποιείται σε διαφορετικό κλάδο. Συγκεκριμένα, στο Κλάδο των Τροφίμων (Μπισκότα/Σνακ), της Φαρμακοβιομηχανίας και της Επιβατηγού Ναυτιλίας. Στην εργασία, χρησιμοποιείται πληθώρα εργαλείων, όπως η ανάλυση SWOT, η ανάλυση PEST, η ανάλυση των 5 Δυνάμεων του PORTER, η Αλυσίδα Αξίας και η Θεωρία των Πόρων & Ικανοτήτων, για την ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλον. Επίσης, αναλύονται η αποστολή, οι σκοποί/στόχοι και οι επιχειρησιακές & επιχειρηματικές στρατηγικές των επιχειρήσεων. Τα ευρήματα μετά την λεπτομερή ανάλυση όλη της διαδικασίας του στρατηγικού σχεδιασμού και στις τρείς επιχειρήσεις αλλά και η συγκριτική ανάλυση που ακολουθεί μεταξύ των κλάδων, δείχνει ότι δεν υπάρχουν μόνο σημαντικές διαφορές αλλά και σημεία σύγκλισης στο εξωτερικό (έμμεσο και άμεσο) και εσωτερικό περιβάλλον και στην διαμόρφωση στρατηγικών.