Στρατηγική ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης
Λέξεις κλειδιά
e-Commerce ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Υγειονομική κρίση ; COVID-19 ; Στρατηγική e-commerce ; Στρατηγική ανάπτυξης ; Ηλεκτρονικές υποδομές ; Ψηφιακά μέσα ; Αντιμετώπιση κρίσηςΠερίληψη
Η παγκόσμια υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19 επηρέασε σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο κόσμος και συνεπώς τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί έναν από τους πλέον επηρεασμένους τομείς, καθώς τα περιοριστικά μέτρα και η αύξηση του αριθμού των ασθενειών απέτρεψαν πολλούς καταναλωτές από την επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα. Η ανάγκη για κοινωνική απόσταση και το lockdown σε πολλές περιοχές του κόσμου οδήγησαν στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ως έναν από τους κύριους τρόπους αγοράς και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών. Πολλές επιχειρήσεις προσπάθησαν να προσαρμοστούν στη νέα αυτή κατάσταση, αυξάνοντας τις δραστηριότητες τους στον ψηφιακό κόσμο και αναζητώντας νέους τρόπους επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Παράλληλα, οι καταναλωτές δείχνουν μια αυξημένη τάση για τις διαδικτυακές αγορές, καθώς αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα της αποστολής προϊόντων στο σπίτι τους και της αποφυγής των επαφών από κοντά. Στην παρούσα μελέτη θα αναλυθεί η ιστορική εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι αναγκαστικές και ραγδαίες αλλαγές που επέφερε η πανδημία σε αυτό τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ειδικότερα στις Ελληνικές επιχειρήσεις. Επιπλέον, θα αναλυθούν τα εμπόδια που χρειάστηκε να υπερπηδήσουν οι επιχειρήσεις προκυμμένου να ενταχθούν στην πραγματικότητα της νέας ολοένα αυξανόμενης τάσης χρήσης του διαδικτύου για αγορές αγαθών. Θα γίνει αναφορά στις στρατηγικές που επιστρατεύτηκαν για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και στην γενική μετατόπιση του αγοραστικού κοινού προς αυτό. Στη συνέχεια, στην εργασία αυτή θα αναλυθεί η ανάγκη ανάπτυξης και ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19. Θα δοθεί έμφαση στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και στις επιπτώσεις της πανδημίας στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, θα αναλυθούν οι ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και η σημασία της εφαρμογής νέων στρατηγικών μάρκετινγκ στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τέλος, θα αναφερθούν οι νομικές πτυχές που συνδέονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και η σημασία της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς και τους νόμους που διέπουν τον τομέα.