Risk management στην εκπαίδευση
Risk management in education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση κινδύνων ; Εκπαίδευση ; Risk management ; Κίνδυνος στο σχολείο ; Φυσικοί κίνδυνοι ; Σωματικοί κίνδυνοι ; Ψυχολογικοί κίνδυνοι ; Οικονομικοί κίνδυνοιΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης που ακολουθεί είναι να εξετάσει πως αντιλαμβάνεται η εκπαιδευτική κοινότητα την έννοια της Διαχείρισης Κινδύνου, ποιος είναι ο βαθμός προτεραιότητας της ψυχικής υγείας και της σωματικής ασφάλειας στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον και τα πολλαπλά είδη κινδύνων που υπάρχουν τα οποία καθιστούν απαραίτητη την ένταξη πρόληψης και αντιμετώπισης τους. Συγκεκριμένα, Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι μέθοδοι προστασίας σχετικά με την ψυχική και σωματική ασφάλεια των μαθητών; Τι γνώσεις έχουν οι εκπαιδευτικοί όσον αφορά την διαχείριση κινδύνων; Ποιες είναι οι προκλήσεις που καθιστούν την εισαγωγή του risk management απαραίτητη στα σχολεία; Ποιες είναι οι ψυχολογικές δυσκολίες των εκπαιδευτικών στα σχολεία και ποιοι οι τρόποι διαχείρισης από κάθε σχολική μονάδα;
Η βιβλιογραφική ανασκόπηση διαιρείται σε δύο κύριες ομάδες, αποτελούμενες από πέντε υποενότητες. Η πρώτη ομάδα στοχεύει στην εισαγωγή της έννοιας “Κίνδυνος” και “Διαχείρισης Κινδύνων”, στην ιστορική αναδρομή των γεγονότων που την έθεσαν σε λειτουργία στις επιχειρήσεις και στην σύγχρονη εφαρμογή της. Η δεύτερη ομάδα στοχεύει στον ορισμό των κινδύνων στο σχολείο ως μια εισαγωγή στην ανάλυση προβλημάτων που ακολουθεί στο επόμενο κεφάλαιο. Έπειτα, η έρευνα στο δεύτερο κεφάλαιο αποτελείται απο την καταγραφή περιστατικών που έχουν ήδη λάβει χώρα σε διάφορες εκπαιδευτικές μονάδες στην Ελλάδα με στόχο την ανάλυση των κινδύνων στον εκπαιδευτικό χώρο. Τέλος, το ερευνητικό έργο στο τρίτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην έρευνα της κρισιμότητας διαχείρισης κινδύνων στον εκπαιδευτικό τομέα και την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Μέσα από την ανάλυση ενός ερωτηματολογίου το οποίο δόθηκε σε 125 εκπαιδευτικούς με ερωτήσεις που αφορούν την υπάρχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα και τις προτάσεις που θα μπορούσαν να την αναβαθμίσου , αναδεικνύονται οι ελλείψεις στους υπάρχοντες τρόπους υποστήριξης και διασφάλισης του εκπαιδευτικό προσωπικού και των μαθητών, και τα συμπεράσματα που μας οδηγούν στην συζήτηση για ένταξη διαχείρισης και πρόληψης κινδύνων στις σχολικές μονάδες.