Αναπαραγωγή, χαρακτηριστικά και επιδράσεις της ατμοσφαιρικής μουσικής στα λιανεμπορικά καταστήματα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μουσική ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Ατμόσφαιρα ; Λιανεμπορικό κατάστημαΠερίληψη
Η ακαδημαϊκή βιβλιογραφία βρίθει ερευνών και αναφορών σχετικά με τις ευεργητικές
επιδράσεις της μουσικής στα συναισθήματα, τις αντιλήψεις, τις στάσεις και εν τέλει στη
συμπεριφορά των πελατών ενός καταστήματος απέναντι στο λιανέμπορο ή το
κατάστημα, όταν έχει τα κατάλληλα δομικά χαρακτηριστικά και συνδυάζεται με τη
γενικότερη ατμόσφαιρα εντός του καταστήματος αλλά και τη γενικότερη στρατηγική της
επιχείρησης.
Κύριοι σκοποί της παρούσας εργασίας είναι αφενός η παρουσίαση του θεωρητικού
πλαισίου του σχετικού με την ατμόσφαιρα και ειδικότερα τη μουσική και του τρόπου με
τον οποίο αυτές καθορίζουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή, και αφετέρου η
προσπάθεια να διαπιστωθεί, μέσω της μελέτης ενός τυχαίου δείγματος καταστημάτων
από διαφορετικούς κλάδους της Οικονομίας που δραστηριοποιούνται στο νομό
Αττικής, ο βαθμός στον οποίο οι Έλληνες λιανέμποροι δείχνουν να κατανοούν και να
εφαρμόζουν στην πράξη τα ευρήματα της ακαδημαϊκής έρευνας.
Τα αποτελέσματα είναι μάλλον απογοητευτικά. Όσοι από τους λιανεμπόρους
επιλέγουν να ακούγεται μουσική στα καταστήματά τους, το κάνουν με τρόπο μάλλον
τυχαίο και χωρίς να έχουν λάβει υπόψη τους τα δομικά χαρακτηριστικά της και το
βαθμό στον οποίο αυτά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και, υπό το πρίσμα των
προσωπικών χαρακτηριστικών των πελατών των εν λόγω καταστημάτων, επηρεάζουν
την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Ταυτόχρονα, ελάχιστη σημασία φαίνεται να
δίνεται στην ποιότητα αναπαραγωγής του ήχου αλλά και τον συνειδητό καθορισμό του
επιθυμητού είδους μουσικής.