Βιβλιογραφική επισκόπηση αξιοποίησης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση
Literature review on the use of artificial intelligence tools in education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαίδευση ; Διδασκαλία ; ΜάθησηΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια, τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) (Artificial Intelligence, AI) έχουν κυριαρχήσει σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες, με αξιοσημείωτη ένταση και στον τομέα της εκπαίδευσης (Lim et al., 2023:1). Οι πρόσφατες εξελίξεις της ΤΝ έχουν δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για τον μελλοντικό αντίκτυπό της, τόσο στην εκπαίδευση, όσο και στη μάθηση (Holmes & Tuomi, 2022:1). Εφαρμογές ΤΝ έχουν εξελιχθεί ραγδαία και εφαρμόζονται ήδη στην εκπαιδευτική διαδικασία (Ali et al., 2023:1), παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την απόδοση των εκπαιδευομένων, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα (Owan et al., 2023:2). Παράλληλα, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, ενισχύοντας τόσο τις γνώσεις, όσο και τις δεξιότητές τους (Kim et al., 2022:6091). Ακόμη, η ενσωμάτωση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης από τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς μπορεί να προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη μαθησιακή καθοδήγηση, ενισχύοντας την φοιτητοκεντρική εκπαίδευση (Hwang et al., 2020:1).
Με βάση αυτό το πλαίσιο, η παρούσα Διπλωματική Μεταπτυχιακή Εργασία εξετάζει την ενσωμάτωση και την εφαρμογή των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση, μέσω μιας δομημένης βιβλιογραφικής επισκόπησης, η οποία παρέχει μια συνολική θεώρηση του ερευνητικού τοπίου με έμφαση στις κατηγορίες εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης (ευφυή συστήματα διδασκαλίας, ευφυείς πράκτορες, ChatGPT, ChatBots και αυτοματοποιημένα συστήματα αξιολόγησης), καθώς και στην αξιοποίηση αυτών από τους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.