dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Αντωνίτσα, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2024-03-06T10:17:10Z | |
dc.date.available | 2024-03-06T10:17:10Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16253 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3675 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια, τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) (Artificial Intelligence, AI) έχουν κυριαρχήσει σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες, με αξιοσημείωτη ένταση και στον τομέα της εκπαίδευσης (Lim et al., 2023:1). Οι πρόσφατες εξελίξεις της ΤΝ έχουν δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για τον μελλοντικό αντίκτυπό της, τόσο στην εκπαίδευση, όσο και στη μάθηση (Holmes & Tuomi, 2022:1). Εφαρμογές ΤΝ έχουν εξελιχθεί ραγδαία και εφαρμόζονται ήδη στην εκπαιδευτική διαδικασία (Ali et al., 2023:1), παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την απόδοση των εκπαιδευομένων, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα (Owan et al., 2023:2). Παράλληλα, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, ενισχύοντας τόσο τις γνώσεις, όσο και τις δεξιότητές τους (Kim et al., 2022:6091). Ακόμη, η ενσωμάτωση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης από τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς μπορεί να προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη μαθησιακή καθοδήγηση, ενισχύοντας την φοιτητοκεντρική εκπαίδευση (Hwang et al., 2020:1).
Με βάση αυτό το πλαίσιο, η παρούσα Διπλωματική Μεταπτυχιακή Εργασία εξετάζει την ενσωμάτωση και την εφαρμογή των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση, μέσω μιας δομημένης βιβλιογραφικής επισκόπησης, η οποία παρέχει μια συνολική θεώρηση του ερευνητικού τοπίου με έμφαση στις κατηγορίες εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης (ευφυή συστήματα διδασκαλίας, ευφυείς πράκτορες, ChatGPT, ChatBots και αυτοματοποιημένα συστήματα αξιολόγησης), καθώς και στην αξιοποίηση αυτών από τους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Βιβλιογραφική επισκόπηση αξιοποίησης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Literature review on the use of artificial intelligence tools in education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In recent years, Artificial Intelligence (AI) tools have dominated all human activities, with a notable intensity in the field of education (Lim et al., 2023:1). Recent developments in AI have created high expectations for its future impact, both in teaching and learning (Holmes & Tuomi, 2022:1). AI tools have evolved rapidly and are already being applied in the educational process (Ali et al., 2023:1), providing educators with valuable insights into learner performance, learning outcomes and educational effectiveness (Owan et al., 2023:2). At the same time, learners benefit from using AI tools by extending their self-regulation skills and the efficiency of their self-study (Kim et al., 2022:6091). Furthermore, the deployment of AI tools by educational organizations can provide more personalized learning guidance, enhancing student-centered education (Hwang et al., 2020:1).
To this end, this Master Thesis examines the integration and application of AI tools in Education, through a structured literature review, which provides a view of the current research landscape with an emphasis on the categories of AI applications (intelligent teaching systems, intelligent agents, ChatGPT, ChatBots and automated assessment systems), as well as the use of its tools by teachers, learners and educational organizations, challenges and advantages. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Διδασκαλία | el |
dc.subject.keyword | Μάθηση | el |
dc.date.defense | 2024-02-28 | |