Ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω του e-mentoring : ανάλυση αντιλήψεων και προοπτικών από τους εκπαιδευτικούς
Empowering the educational process through e-mentoring : analysis of teachers’ perceptions and perspectives
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
e-Mentoring ; e-Learning ; Εκπαιδευτικοί ; Εξοπλισμός ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Το e-learning και το e-mentoring αποτελούν δύο σύγχρονες μεθόδους που στοχεύουν στη βελτίωση της μάθησης με την αξιοποίηση σύγχρονων προσεγγίσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις των εκπαιδευτικών
αναφορικά με την αποτελεσματικότητα και την αξιοποίηση αυτών των μεθόδων, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα σχετικά με το e-learning και
το e-mentoring. Έτσι, εξετάζεται ο βαθμός ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από την αξιοποίηση του e-learning στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ μελετάται ο τρόπος αντιμετώπισης του e-mentoring από τους εκπαιδευτικούς και οι απόψεις τους για την
κάλυψη των προσδοκιών τους. Έτσι, πραγματοποιήθηκε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση με το διαμοιρασμό ερωτηματολογίου σε δείγμα 49 εκπαιδευτικών. Με βάση τα αποτελέσματα, προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν θετικές στάσεις ως
προς το e-learning, ενώ οι εκπαιδευτικοί μεγαλύτερης ηλικίας είναι πιο θετικοί ως προς την χρήση τους. Ακόμη, ο εξοπλισμός και οι γνώσεις που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αξιοποίηση του e-learning. Επίσης, βρέθηκε ότι οι θετικές απόψεις για το e-learning οδηγούν σε θετικές αντιλήψεις και για το e-mentoring. Οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν ωφέλιμο το ementoring προσφέροντας οφέλη στους εμπλεκομένους.