H διασφάλιση της ποιότητας και ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός στα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
MOOCs ; Διασφάλιση ποιότητας ; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός ; Εργαλεία αξιολόγησης ποιότητας ; Ποιότητα ; Πλαίσιο αναφοράς ποιότητας ; Κατάλογος κριτηρίων ποιότηταςΠερίληψη
Τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) έχουν αναδειχθεί ως μια
καινοτόμα μορφή εκπαίδευσης στον ευρύτερο χώρο της Τεχνολογικά
Υποστηριζόμενης Μάθησης διότι προσφέρουν νέες ελκυστικές ευκαιρίες για την
Ανώτατη Εκπαίδευση, τη Δια Βίου Μάθηση και την Επαγγελματική Εκπαίδευση και
Κατάρτιση. Οι υψηλές απαιτήσεις δημιουργούν και ισχυρές προκλήσεις με
αποτέλεσμα να διατυπώνεται έντονος σκεπτικισμός και αμφισβήτηση αναφορικά
με την Ποιότητα του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και τις μεθόδους που
αξιοποιούνται για τη Διασφάλιση του.
Η εργασία θέτει ως απώτερο σκοπό τη σύνθεση ενός χρήσιμου καταλόγου
κριτηρίων για τη Διασφάλιση και την αναβάθμιση της Ποιότητας στον Εκπαιδευτικό
Σχεδιασμό των MOOCs. Στην αρχή, εξετάζεται λεπτομερώς η έννοια της ποιότητας
όπως ορίζεται στη βιβλιογραφία και, στη συνέχεια, επιχειρείται η σύγκριση και
εφαρμογή υπαρχόντων Εργαλείων Αξιολόγησης Ποιότητας (QAT) σε πραγματικά
MOOCs μέσα την ανάλυση του εκπαιδευτικού τους σχεδιασμού. Αναμενόμενο
αποτέλεσμα της έρευνας είναι η εξαγωγή ουσιαστικών συμπερασμάτων σχετικά με
τα χαρακτηριστικά ποιότητας σε ένα μάθημα, με στόχο να αξιοποιηθούν ως
προδιαγραφές σε έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό ή στην επανασχεδίαση
διαδικτυακών μαθημάτων.
Οι κεντρικοί ερευνητικοί στόχοι της εργασίας επικεντρώνονται στον εντοπισμό
των κριτηρίων εκείνων που δίνουν χαρακτηριστικά ποιότητας στον εκπαιδευτικό
σχεδιασμό ηλεκτρονικών μαθημάτων και στην εύρεση της βέλτιστης πρακτικής για
την σύνθεση των προδιαγραφών ποιότητας με βάση τα υπάρχοντα Εργαλεία
Διασφάλισης Ποιότητας. Για την επίτευξη αυτών των στόχων τίθενται ερευνητικά
ερωτήματα που αναλύονται και αντιστοιχούν σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, ενώ
παράλληλα διερευνώνται οι βασικές έννοιες που περιέχονται σε αυτά.