dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Αγγελάκος, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2024-02-23T11:53:13Z | |
dc.date.available | 2024-02-23T11:53:13Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16205 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3627 | |
dc.description.abstract | Τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) έχουν αναδειχθεί ως μια
καινοτόμα μορφή εκπαίδευσης στον ευρύτερο χώρο της Τεχνολογικά
Υποστηριζόμενης Μάθησης διότι προσφέρουν νέες ελκυστικές ευκαιρίες για την
Ανώτατη Εκπαίδευση, τη Δια Βίου Μάθηση και την Επαγγελματική Εκπαίδευση και
Κατάρτιση. Οι υψηλές απαιτήσεις δημιουργούν και ισχυρές προκλήσεις με
αποτέλεσμα να διατυπώνεται έντονος σκεπτικισμός και αμφισβήτηση αναφορικά
με την Ποιότητα του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και τις μεθόδους που
αξιοποιούνται για τη Διασφάλιση του.
Η εργασία θέτει ως απώτερο σκοπό τη σύνθεση ενός χρήσιμου καταλόγου
κριτηρίων για τη Διασφάλιση και την αναβάθμιση της Ποιότητας στον Εκπαιδευτικό
Σχεδιασμό των MOOCs. Στην αρχή, εξετάζεται λεπτομερώς η έννοια της ποιότητας
όπως ορίζεται στη βιβλιογραφία και, στη συνέχεια, επιχειρείται η σύγκριση και
εφαρμογή υπαρχόντων Εργαλείων Αξιολόγησης Ποιότητας (QAT) σε πραγματικά
MOOCs μέσα την ανάλυση του εκπαιδευτικού τους σχεδιασμού. Αναμενόμενο
αποτέλεσμα της έρευνας είναι η εξαγωγή ουσιαστικών συμπερασμάτων σχετικά με
τα χαρακτηριστικά ποιότητας σε ένα μάθημα, με στόχο να αξιοποιηθούν ως
προδιαγραφές σε έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό ή στην επανασχεδίαση
διαδικτυακών μαθημάτων.
Οι κεντρικοί ερευνητικοί στόχοι της εργασίας επικεντρώνονται στον εντοπισμό
των κριτηρίων εκείνων που δίνουν χαρακτηριστικά ποιότητας στον εκπαιδευτικό
σχεδιασμό ηλεκτρονικών μαθημάτων και στην εύρεση της βέλτιστης πρακτικής για
την σύνθεση των προδιαγραφών ποιότητας με βάση τα υπάρχοντα Εργαλεία
Διασφάλισης Ποιότητας. Για την επίτευξη αυτών των στόχων τίθενται ερευνητικά
ερωτήματα που αναλύονται και αντιστοιχούν σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, ενώ
παράλληλα διερευνώνται οι βασικές έννοιες που περιέχονται σε αυτά. | el |
dc.format.extent | 125 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | H διασφάλιση της ποιότητας και ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός στα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Massive Open Online Courses (MOOCs) have emerged as an innovative form of
education in the broader field of Technology-Enhanced Learning, offering new
attractive opportunities for higher Education, lifelong learning, and professional
development and training. High demands create substantial challenges, resulting in
intense skepticism and dubiety regarding the Quality of Educational Design and the
methods utilized to ensure it.
This work aims to compile a useful list of criteria for Quality Assurance (QA) and
the enhancement of it in the Instructional Design (ID) of MOOCs. Initially, the
concept of quality, as defined in the literature, is examined in detail. Subsequently,
existing Quality Assurance Tools (QAT) are compared and applied to actual MOOCs
through the analysis of their instructional design. The expected outcome of the
research is to draw substantial conclusions regarding quality attributes in a course
intending to utilize them as specifications for future educational designing or
redesigning of online courses.
The primary research objectives focus on identifying the criteria that attribute
quality characteristics to the educational design of online courses and finding the
best practice for composing quality specifications based on existing Quality
Assurance Tools. To achieve these objectives, research questions are posed,
analyzed, and matched with each stage of the process, while exploring the key
concepts embedded within them. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | MOOCs | el |
dc.subject.keyword | Διασφάλιση ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικός σχεδιασμός | el |
dc.subject.keyword | Εργαλεία αξιολόγησης ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Ποιότητα | el |
dc.subject.keyword | Πλαίσιο αναφοράς ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Κατάλογος κριτηρίων ποιότητας | el |
dc.date.defense | 2024-02-15 | |