Defining and comparing digital (micro‐)credentials for learning. A systematic literature review
Ορισμοί που έχουν δημιουργηθεί
για τα διάφορα ψηφιακά διαπιστευτήρια και μεταξύ τους σύγκριση.
Μια συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση
Master Thesis
Συγγραφέας
Λυγούρα, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2024-01Επιβλέπων
Καμπύλης, ΠαναγιώτηςΣάμψων, Δημήτριος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Micro‐credentials ; Digital credentials ; Open badges ; Digital badges ; Alternative credentials ; Definition ; PRISMA ; Systematic literature review ; Lifelong learning ; ΜικροδιαπιστευτήριαΠερίληψη
Ο κόσμος έχει εισέλθει στην ψηφιακή εποχή και ο τρόπος που μαθαίνουμε και εργαζόμαστε έχει αλλάξει δραστικά. Η παγκόσμια μετάβαση σε μια ψηφιακή οικονομία και κοινωνία απαιτεί την ανάπτυξη όλων των ψηφιακών ικανοτήτων των πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο, τα μικρό‐διαπιστευτήρια (micro‐credential) και άλλες μορφές ψηφιακής πιστοποίησης της μάθησης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάγκη για μαζική επανεκπαίδευση των πολιτών και του εργατικού δυναμικού. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξέτασε και συνέκρινε τους ορισμούς τους των μικρό‐διαπιστευτηρίων (micro‐credential), ψηφιακών διαπιστευτηρίων (digital credential), ανοικτών ετικετών ή σφραγίδων ποιότητας (open badges) και ψηφιακών ετικετών ή σφραγίδων ποιότητας (digital badges). Πραγματοποιήσαμε μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση της
ακαδημαϊκής και της γκρίζας βιβλιογραφίας ακολουθώντας τη μεθοδολογία PRISMA για να εντοπίσουμε, να αναγνωρίσουμε, να αντιπαραβάλουμε, να ταξινομήσουμε και να αναλύσουμε διαφορετικούς ορισμούς που δημοσιεύθηκαν την τελευταία δεκαετία. Αναλύσαμε 281 δημοσιεύσεις σε βάθος, εντοπίσαμε και αναλύσαμε 230 ορισμούς, εκ των οποίων οι 139 ήταν πρωτότυποι και οι 91 είχαν δανειστεί από άλλους συγγραφείς. Οι 139 πρωτότυποι ορισμοί κατηγοριοποιήθηκαν και συγκρίθηκαν σύμφωνα με τα δομικά στοιχεία τους. Ηεργασία μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση ψηφιακών (μικρό‐) διαπιστευτηρίων και στην προώθηση της περαιτέρω χρήσης τους σε πολιτικές και πρακτικές δια βίου μάθησης.