Ψηφιακός μετασχηματισμός και στρατηγική των επιχειρήσεων στην Ελλάδα : μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιοποίηση ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Νέες τεχνολογίες ; Καταναλωτική εμπειρία ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Λιανικό εμπόριοΠερίληψη
Η ζωή και οι καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων έχουν υποστεί σημαντικούς μετασχηματισμούς, ειδικά λόγω της έλευσης των ψηφιακών τεχνολογιών που συνεχίζουν να εξελίσσονται και να αλλάζουν κάθε χρόνο. Η πανδημία Covid-19 έχει επιταχύνει περαιτέρω αυτή τη στροφή προς την ψηφιοποίηση, δημιουργώντας μια ισχυρή ώθηση για τη διεύρυνση του πεδίου των τεχνολογικών προόδων. Το λιανικό εμπόριο, ειδικότερα, έχει επηρεαστεί σημαντικά, υπογραμμίζοντας την ανάγκη μετασχηματισμού. Η επικοινωνία, η εργασία και τα ψώνια έχουν επηρεαστεί άμεσα από αυτήν την ψηφιακή επανάσταση.
Το επίκεντρο αυτής της μελέτης είναι η ετοιμότητα του κλάδου του εμπορίου, ιδιαίτερα της μικρομεσαίας επιχείρησης, στην Ελλάδα να υιοθετήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα απαραίτητα βήματα για την επίτευξή του. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό συνδέεται στενά με τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί για το έτος 2030. Η «Ψηφιακή Πυξίδα: 2030» είναι μία από τις κεντρικές στρατηγικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στόχος αυτής της εργασίας είναι να εξετάσει διεξοδικά την ιδέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, ένα θέμα που επηρεάζει όλους τους οργανισμούς και πρέπει να του δοθεί η απαραίτητη προσοχή για τη διατήρηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Η διαδικασία της ψηφιακής μετατροπής είναι περίπλοκη και προκλητική, και απαιτεί σημαντικές οικονομικές επενδύσεις και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό ικανό να διαχειριστεί τις αλλαγές. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί υπομονή από τους επιχειρηματίες. Για να διευκολυνθεί η κατανόηση της έννοιας του ψηφιακού μετασχηματισμού, παρουσιάζεται ένα παράδειγμα εφαρμογής της σε ελληνική εταιρεία.