Έρευνα και ανάπτυξη προτάσεων marketing εξαγωγών στον τομέα των συστημάτων σκίασης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξαγωγικό marketing ; Συστήματα σκίασης ; Διεθνές εμπόριοΠερίληψη
Το διεθνές εμπόριο θεωρείται ως κάτι πολύ σημαντικό, ιδίως για τις αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση της απασχόλησης και να παρέχει πολύτιμο πεδίο ανάπτυξης των εξαγωγών. Τις τελευταίες δεκαετίες πολλοί μελετητές έχουν υιοθετήσει μια οργανωσιακή προοπτική του διεθνούς εμπορίου προσπαθώντας να διερευνήσουν τις δυνάμεις που εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να εκκινήσουν, να αναπτύξουν ή να διατηρήσουν εξαγωγικές δραστηριότητες. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των μελετών έχει διερευνήσει τα εμπόδια που αφορούν τις εξαγωγικές δυνατότητες των μεταποιητικών (manufacturing) επιχειρήσεων από ανεπτυγμένες χώρες (των οργανισμών που παράγουν προϊόντα και όχι υπηρεσίες). Η εστίαση της έρευνας στο πλαίσιο των ανεπτυγμένων χωρών μπορεί να επιβάλλει ορισμένους περιορισμούς στις γενικευσιμότητα των ευρημάτων. Ως εκ τούτου, για να υπάρξει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το θέμα, είναι απαραίτητη η διεξαγωγή ερευνών σχετικά με τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγικοί οργανισμοί αναπτυσσόμενων χωρών. Έχουν δημοσιευθεί αρκετές μελέτες που έχουν ασχοληθεί με τα προβλήματα των εξαγωγών που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις παραγωγής προϊόντων από αναπτυσσόμενες χώρες. Οι εξαγωγές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο τόσο σε μακροοικονομικό όσο και σε μικροοικονομικό επίπεδο. Στο μακροοικονομικό επίπεδο, οι εξαγωγές συμβάλλουν σημαντικά στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ), στο επίπεδο της οικονομικής ανάπτυξης, της απασχόλησης και στο ισοζύγιο πληρωμών. Σε μικροοικονομικό επίπεδο, οι εξαγωγές παρέχουν στις επιχειρήσεις ευκαιρίες για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, με το να μη περιορίζονται σε μια κορεσμένη αγορά και να διευρύνουν την εμβέλειά τους και να εξυπηρετούν πελάτες στο εξωτερικό. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να επιτευχθεί και οργανωσιακή σταθερότητα, μέσω της μείωσης της υπερβολικής εξάρτησης κάποια συγκεκριμένη αγορά. Στην παρούσα εργασία, μελετήθηκε η εξαγωγική δυναμική των ελληνικών οργανισμών, μέσω της υιοθέτησης της ποιοτικής μεθόδου. Τα συμπεράσματα θεωρήθηκα ενδιαφέροντα και γόνιμα.