Διαφήμιση στο διαδίκτυο : προστασία του καταναλωτή
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ανάγκες ; Αγαθά ; Μάρκετινγκ ; Επιχείρηση ; Κέρδος ; Brand name ; Πωλήσεις ; Αγορά ; Προϊόν ; Τιμή ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Διαδίκτυο ; Εξυπηρέτηση πελατών ; Διαδίκτυο ; Αρχή της αλήθειας ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Ηλεκτρονικό εμπόριοΠερίληψη
Στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
«Δίκαιο και Οικονομία» του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εκπονήθηκε η παρούσα
διπλωματική εργασία με θέμα «Διαφήμιση στο Διαδίκτυο: Προστασία του
Καταναλωτή». Περιλαμβάνει πέντε κεφάλαια προκειμένου να γίνει κατανοητή η
αλληλουχία που υπάρχει στις έννοιες του μάρκετινγκ, της διαφήμισης, του
ηλεκτρονικού εμπορίου και της προστασίας του καταναλωτή. Γίνεται αναφορά στο
νομικό πλαίσιο της διαδικτυακής διαφήμισης, στις μορφές διαφημιστικής
προβολής στο διαδίκτυο, στον τρόπο προβολής της στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά της. Εξετάζεται η έννοια του
ηλεκτρονικού εμπορίου, το νομοθετικό του πλαίσιο καθώς και η κορύφωσή του
μετά στην πανδημία, ενώ παρατίθενται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του
και εξετάζεται η μελλοντική του προοπτική. Η έννοια του καταναλωτή
περιγράφεται αναλυτικά στο τέταρτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας,
αναφέρεται το πρότυπο του «μέσου καταναλωτή» που προστατεύεται από το δίκαιο
και περιγράφονται λεπτομερώς οι περιπτώσεις εκείνες για τις οποίες χρήζει
προστασίας. Ειδική αναφορά γίνεται στις ρυθμίσεις του ΠΔ 131/2003 για τη μη
ζητηθείσα εμπορική επικοινωνία και προβάλλονται τα νομικά εφόδια.
Εξετάζονται επίσης, το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των καταναλωτών
για τις διασυνοριακές αγορές με τον επικαιροποιημένο κανονισμό (ΕΕ)
2017/2394 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, ενώ ιδιαίτερη
αναφορά γίνεται στην προστασία των ανήλικων καταναλωτών. Το τελευταίο
κεφάλαιο ασχολείται με την Οδηγία 2019/2161/ΕΕ, που είναι γνωστή ως «Νέα
Συμφωνία για τους Καταναλωτές» ("New Deal for Consumers"), η οποία αποσκοπεί
στην κάλυψη κενών, που διαπιστώθηκαν μετά την αξιολόγηση του θεσμικού
πλαισίου με την ψηφιακή αγορά και εξετάζεται αναλυτικά ο Ν. 4933 ΦΕΚ Α
99/20.5.2022, με τον οποίο έγινε η προσαρμογή της στην ελληνική νομοθεσία
και οι τροποποιήσεις που επέφερε. Σκοπός της Οδηγίας αυτής είναι η αύξηση
της προστασίας και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Ένωση, ως το πιο
ευάλωτο μέρος σε μία συναλλαγή και στην πίστη ότι όλοι οι
καταναλωτές-πολίτες της Ένωσης, έχουν τα ίδια δικαιώματα και
αντιμετωπίζονται κοινά στην κοινή ευρωπαϊκή αγορά.