Ανάπτυξη στρατηγικού μάνατζμεντ και απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος - Μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγική ; Διαμόρφωση στρατηγικής ; Υλοποίηση στρατηγικής ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι να διερευνηθούν οι βασικές αρχές του
στρατηγικού μάνατζμεντ σε σχέση με τη διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τί
στρατηγική δηλαδή θα πρέπει να διαμορφώσει ο εκάστοτε οργανισμός, ώστε να καταφέρει
να προσαρμόζεται στις συνεχείς μεταβολές του περιβάλλοντος και παράλληλα να
δημιουργεί ικανοποιημένους πελάτες. Για τις ανάγκες της ανάλυσης, η εργασία διαιρέθηκε
σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται λεπτομερώς, οι βασικές αρχές του
στρατηγικού μάνατζμεντ, αναλύεται η έννοια και η σημασία της στρατηγικής και στη
συνέχεια η έννοια του στρατηγικού μάνατζμεντ και η σημασία της παρουσίας του μέσα σε
μία επιχείρηση. Επίσης, γίνεται διάκριση του περιβάλλοντος σε εσωτερικό και εξωτερικό με
αναλυτική προσέγγιση αυτών, ώστε να φανεί η αναγκαιότητα του στρατηγικού μάνατζμεντ
για τη διαμόρφωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχο στρατηγικής. Στο δεύτερο
κεφάλαιο, αναπτύσσεται η έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τι είναι, πώς
διακρίνεται και ποια η σημασία του για μία επιχείρηση. Αναφέρονται αναλυτικά οι πηγές
προέλευσής του αλλά και η ανάγκη για τη διαμόρφωση ενός διατηρήσιμου ανταγωνιστικού
πλεονεκτήματος, πώς δηλαδή μία επιχείρηση θα καταφέρει να μετατρέψει το πλεονέκτημά
της, σε διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με τη συνεχή αναζωογόνησή του, με
σκοπό τη δημιουργία ικανοποιημένων πελατών. Τέλος, στο συγκεκριμένο κεφάλαιο,
αναφέρονται οι στρατηγικές ανάπτυξης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος ενός
οργανισμού με τη βοήθεια των δυνάμεών του, διακρίνοντας τες σε ηγεσία κόστους,
διαφοροποίηση και εστίαση. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζεται μία μελέτη
περίπτωσης μίας μικρομεσαίας επιχείρησης που ανήκει στον κλάδο του χονδρικού
εμπορίου των ανταλλακτικών φίλτρων. Δίνονται, αρχικά, λεπτομέρειες για την επιχείρηση,
τον κλάδο που ανήκει, τα βασικά της στοιχεία, το όραμα, την αποστολή της, το μέγεθός
της, τα τμήματα και τους εργαζομένους της και άλλα. Στη συνέχεια, αναλύεται το εσωτερικό
και εξωτερικό της περιβάλλον, οι δυνάμεις, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές που
διαθέτει αλλά και στρατηγικές που ακολουθεί. Δίνονται λεπτομέρειες για το πώς δηλαδή
καταφέρνει να στέκεται απέναντι στις μεταβολές του περιβάλλοντος, ποια επιχειρηματική
και επιχειρησιακή πολιτική ακολουθεί και πώς αναπτύσσει και διατηρεί το ανταγωνιστικό
της πλεονέκτημα και ως επακόλουθο ευχαριστημένους πελάτες. Τέλος, η εργασία
τελειώνει με μία πρόταση στρατηγικής, ώστε να καταφέρει η επιχείρηση να βελτιωθεί στο
μέλλον.