Στρατηγικές μάρκετινγκ στο εσωτερικό μάρκετινγκ : μια πρώτη διερεύνηση
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/15781/Zarotiadi_1027.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζαρωτιάδη, Βασιλική Αικατερίνη
Ημερομηνία
2023-07-28Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικές μάρκετινγκ ; Internal branding ; Επωνυμία ; Εμπορικό σήμα ; Αξία ; Υπηρεσίες ; Χρηματοοικονομικός κλάδοςΠερίληψη
Με μια αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν διαπιστώθηκε πως η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2007-2009 είχε σημαντική επίδραση σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, όπως για παράδειγμα τον χρηματοπιστωτικό, τον ασφαλιστικό, τον κτηματομεσιτικό και άλλους. Ως επακόλουθο αυτής, αναδύθηκε η σημαντικότητα της προστιθέμενης αξίας που χρειάζεται πλέον να προσδώσουν οι οργανισμοί στα προϊόντα ή της υπηρεσίες τους και κυρίως μέσω των εργαζομένων τους μέσα από τις στρατηγικές μάρκετινγκ που εφαρμόζουν. Στην παρούσα εργασία αποτυπώθηκαν κάποιες από τις στρατηγικές μάρκετινγκ όπως αυτή του εσωτερικού branding, οι οποίες συντελούν στην ανάπτυξη και στην ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας και κατ’ επέκταση του εμπορικού σήματος αλλά και στην διατήρηση μιας ισχυρής και αρμονικής κουλτούρας στο εσωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης. Οι εσωτερικές στρατηγικές μάρκετινγκ απευθύνονται κυρίως σε εσωτερικούς παράγοντες, όπως οι εργαζόμενοι, οι προμηθευτές και οι συνεργάτες μιας επιχείρησης. Τέτοιου είδους στρατηγικές, οδηγούν στην ενίσχυση της παραγωγικότητας, της ικανοποίησης των εργαζομένων και των πελατών και εν γένει της συνολικής απόδοσης ενός οργανισμού αλλά ταυτόχρονα και στην ενίσχυση μιας ευνοϊκής εικόνας και αντίληψης για έναν οργανισμό μεταξύ των εσωτερικών μερών του όπως είναι οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματικοί εταίροι. Για το λόγο αυτό, έννοιες όπως αυτές του εσωτερικού branding, της διαχείρισης ενός brand καθώς τόσο τα οφέλη όσο και τα πλεονεκτήματα του internal branding, αποτέλεσαν μέρος της μελέτης της παρούσας εργασίας στο θεωρητικό της μέρος. Επιπλέον, εξετάστηκαν σημαντικά ζητήματα που σχετίζονται με αυτό, όπως η σχέση του με την εργασιακή συμπεριφορά και ικανοποίηση, την απόδοση της εταιρείας και την ικανοποίηση των πελατών της. Η κατανόηση της σημασίας, της πρακτικής, των αποτελεσμάτων και των επιδράσεων τέτοιου είδους στρατηγικών ως μέρος των στρατηγικών του εσωτερικού μάρκετινγκ, εν προκειμένω αυτή του internal branding, διερευνήθηκε μέσα από την συγκριτική μελέτη μεταξύ των υπαλλήλων μιας επιχείρησης, η οποία δραστηριοποιείται στον χρηματοοικονομικό κλάδο και η οποία προσπαθεί να εφαρμόσει internal branding τα τελευταία χρόνια και εργαζομένων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο παροχής υπηρεσιών γενικότερα, μέσα από το ερευνητικό ερώτημα της εργασίας και πιο συγκεκριμένα σχετικά με τις διαφορές που υφίστανται ως προς την εμφύσηση των αξιών της εν λόγω στρατηγικής μεταξύ αυτών των επιχειρήσεων. Για τους παραπάνω σκοπούς της έρευνας και τη διερεύνηση του εν λόγω ερωτήματος δομήθηκε ερωτηματολόγιο προκειμένου να συγκεντρωθούν τα δεδομένα, το οποίο διανεμήθηκε στους εργαζόμενους αυτών των εταιριών μέσω google forms. Τέλος, η εργασία κατέληξε με τα αποτελέσματα της έρευνας και τις απαντήσεις που προέκυψαν στο ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε καθώς και τα συμπεράσματα που ανέκυψαν από το σύνολο της εργασίας.