Στρατηγικό μάνατζμεντ ανθρώπινου δυναμικού και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα : μελέτη περίπτωσης Pharmathen Industrial S.A.
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Στο σύγχρονο πολυσύνθετο, πολυτάραχο, αβέβαιο και συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον, η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας και η αυξημένη ανταγωνιστικότητα οδηγεί τις επιχειρήσεις στη διαμόρφωση της ιδανικής στρατηγικής και στην αναζήτηση των διατηρήσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που θα τους εξασφαλίσουν την αειφόρο κερδοφορία και ανάπτυξη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας των επιχειρήσεων αποτελούν οι ανθρώπινοι πόροι, μέσω των οποίων ενεργοποιούνται και αξιοποιούνται όλοι οι συντελεστές παραγωγής, τα διατηρήσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα επιτυγχάνονται μέσα από την επιτυχή υλοποίηση της διαμορφωμένης στρατηγικής την οποία φαίνεται να εξασφαλίζουν οι σύγχρονες πρακτικές Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού (SHRM).
Σκοπός, λοιπόν, της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο το Στρατηγικό Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού συμβάλλει στην επίτευξη των διατηρήσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων βασιζόμενη στο μοναδικό συνδυασμό ανθρώπινου κεφαλαίου, στρατηγικής και βασικών ικανοτήτων ενός οργανισμού. Πιο αναλυτικά, στο πρώτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μια εισαγωγή στο γενικό και ειδικό θεωρητικό υπόβαθρο της στρατηγικής, του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην έννοια του Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού αναλύοντας θεωρητικές προσεγγίσεις που αφορούν τον ορισμό και το περιεχόμενό του και παρατίθενται υποδείγματα που εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι πρακτικές του σχετίζονται με την ανάπτυξη διατηρήσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και την επίτευξη των στρατηγικών σκοπών της επιχείρησης. Στο τρίτο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι Γενικές και Ειδικές Στρατηγικές Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού, οι οποίες καθορίζουν τους σκοπούς της επιχείρησης σχετικά με τις πολιτικές και τις πρακτικές Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να ενσωματωθούν και να ευθυγραμμιστούν με τη στρατηγική της επιχείρησης, καθώς και ο καθοριστικός ρόλος της στρατηγικής συμπεριφοράς των ειδικών ανθρώπινου δυναμικού στη διασφάλιση της επίτευξης των επιχειρηματικών σκοπών. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Pharmathen Industrial S.A. (ΦΑΡΜΑΤΕΝ Α.Β.Ε.Ε.) και αναλύονται οι στρατηγικές μάνατζμεντ ανθρώπινου δυναμικού που έχει υιοθετήσει αναγνωρίζοντας τον ανθρώπινο παράγοντα ως το κύριο διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της για την επίτευξη των επιχειρηματικών σκοπών της. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που διεξάγονται από την εργασία για την αναγκαιότητα της υλοποίησης του Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού ώστε οι επιχειρήσεις μέσω των στρατηγικών ανάπτυξης του ανθρώπινων πόρων να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα, παραγωγικότητα, ποιότητα και αποδοτικότητά τους.