Στρατηγικό management στον κλάδο του ελαιόλαδου - Μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ελαιόλαδο ; Ελληνική αγορά ; Διεθνής αγορά ; Μελέτη περίπτωσηςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Λογιστική και Έλεγχος Επιχειρήσεων και Δημοσίων Οργανισμών” του Τμήματος ΟΔΕ του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Σκοπός της παρούσης είναι η μελέτη και διαμόρφωση της στρατηγικής μιας ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον κλάδο της τυποποίησης ελαιολάδου.
Στο Κεφάλαιο 1, πραγματοποιείται μια εκτενής αναφορά στις βασικές έννοιες της στρατηγικής και του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, τονίζοντας τη σημασία τους για την επίτευξη των οργανωσιακών σκοπών. Η αναφορά εμβαθύνει στα χαρακτηριστικά του Στρατηγικού Μάνατζμεντ και παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που περιλαμβάνει την ανίχνευση του περιβάλλοντος, τη διαμόρφωση στρατηγικής, την υλοποίηση στρατηγικής και την αξιολόγηση και τον έλεγχο της. Το κεφάλαιο εξετάζει επίσης την ιεράρχηση των στρατηγικών, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρησιακών και των επιχειρηματικών στρατηγικών.
Το Κεφάλαιο 2 επικεντρώνεται στην ανάλυση του εξωτερικού και του εσωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Εξετάζεται ο προσδιορισμός των μεταβλητών του εξωτερικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του μακρο-περιβάλλοντος (πολιτικοί, οικονομικοί, κοινωνικοπολιτιστικοί και τεχνολογικοί παράγοντες) και του μικρο-περιβάλλοντος (απειλή εισόδου, απειλή υποκατάστατων προϊόντων, διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών και αγοραστών και ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ υφισταμένων επιχειρήσεων). Εξετάζεται επίσης το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένης της δομής, της κουλτούρας και των πόρων της.
Στο Κεφάλαιο 3, παρέχεται μια ολοκληρωμένη ανάλυση του κλάδου του ελαιολάδου, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα. Καλύπτει διάφορες πτυχές, όπως οι κατηγορίες ελαιολάδου, η δομή της αγοράς, η εγχώρια παραγωγή, οι εισαγωγές, οι εξαγωγές και η οικονομική συνεισφορά. Το κεφάλαιο εξετάζει επίσης το γενικευμένο περιβάλλον των επιχειρήσεων, τις τάσεις της αγοράς και τον ανταγωνισμό στον κλάδο, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση των 5 δυνάμεων του Porter για την αξιολόγηση της ελκυστικότητας του κλάδου.
Το Κεφάλαιο 4 αποτελεί μελέτη περίπτωσης μιας συγκεκριμένης ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο του ελαιολάδου. Συζητείται το προφίλ της εταιρείας, η εταιρική διακυβέρνηση, η αποστολή και το όραμα. Παρουσιάζονται οικονομικά στοιχεία και δείκτες. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει επίσης μια ανάλυση SWOT, η οποία αναδεικνύει τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές της εταιρείας. Εξετάζονται διάφορες στρατηγικές της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων επιχειρηματικών, ανταγωνιστικών και επιχειρησιακών στρατηγικών, καθώς και προτεινόμενες στρατηγικές για μελλοντική ανάπτυξη.
Μελετώντας τις πρακτικές στρατηγικού μανατζμέντ και αναλύοντας το επιχειρηματικό περιβάλλον του κλάδου του ελαιολάδου, η παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό να παράσχει πολύτιμες πληροφορίες και συστάσεις για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο. Τα ευρήματα και οι στρατηγικές που παρουσιάζονται στην παρούσα έρευνα μπορούν να βοηθήσουν τους οργανισμούς να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση και να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη στον δυναμικό κλάδο του ελαιολάδου.