Το marketing και το branding προϊόντων ΠΟΠ : ένα ελληνικό case study
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσουκαλά Σταθάκη, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2023-07-14Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η παρούσα εργασία μελετά την απήχηση που έχουν τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ, και ιδιαίτερα τα πιστοποιημένα κρασιά, στους καταναλωτές στην Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, διερευνάται το πόσο δημοφιλής είναι ο οίνος ΠΓΕ Βερντέα Ζακύνθου, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ατόμων που τον καταναλώνουν και ποιες στρατηγικές μάρκετινγκ έχουν εφαρμοστεί για την προβολή του. Για να επιτευχθεί αυτό, έγινε συγκέντρωση και μελέτη βιβλιογραφικών αναφορών και ερευνών, ενώ ταυτόχρονα δημιουργήθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που διαμοιράστηκε σε άτομα σε όλη την Ελλάδα.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή σχετικά με τον σκοπό, τη μεθοδολογία και τα συμπεράσματα της εργασίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι ορισμοί των προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ, οι κατάλογοι των πιστοποιημένων ελληνικών αγαθών, όπως επίσης και ποια είναι η διαδικασία της καταχώρησής τους στο σύστημα.
Το τρίτο κεφάλαιο αναλύει την αξιοποίηση των πιστοποιημένων αγαθών στο μάρκετινγκ και την αντίληψη των καταναλωτών για τα εν λόγω προϊόντα και πιο συγκεκριμένα των οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποια εισαγωγικά στοιχεία για τη Ζάκυνθο, οι οίνοι και οι ποικιλίες του νησιού και οι δράσεις προβολής τους στο κοινό.
Το πέμπτο κεφάλαιο περιέχει τη μεθοδολογία της παρούσας μελέτης όπως είναι ο προσδιορισμός και η ανάλυση του δείγματος, η διαμόρφωση του τελικού ερωτηματολογίου και οι περιορισμοί της έρευνας.
Στο κεφάλαιο 6 παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και στο 7 οι συσχετίσεις που έγιναν μεταξύ του ΠΓΕ Ζακύνθου και των δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων αλλά και των καταναλωτικών συνηθειών τους.
Τέλος, στο 8ο κεφάλαιο αναλύονται τα συμπεράσματα και αναφέρονται οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα.