Χτίζοντας την ιδιαιτερότητα ενός ανεξερεύνητου τουριστικού προορισμού : η περίπτωση της Σαλαμίνας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τουριστικά κίνητρα ; Τουριστική τυπολογία ; Σαλαμίνα ; Push & pull factors ; Παράγοντες έλξης ; Παράγοντες ώθησης ; Λόγοι πραγματοποίησης ταξιδιού ; Παράγοντες επιλογής προορισμού ; Τυπολογία Plog ; Τυπολογία Cohen ; Τουριστικό μάρκετινγκ ; Τουριστική συμπεριφοράΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται την καταγραφή των τουριστικών κινήτρων και της τουριστικής τυπολογίας των επισκεπτών της Σαλαμίνας. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της πρωτογενούς έρευνας γίνεται η μελέτη και η καταγραφή των ψυχο-κοινωνικών παραγόντων που επηρεάζουν τον τουρίστα να επισκεφθεί το νησί της Σαλαμίνας αλλά και τον ρόλο που παίζουν αυτοί οι παράγοντες στην ικανοποίησή του, στην απόφασή του να επιστρέψει στο μέλλον και στην πρόθεση να συστήσει τη Σαλαμίνα και σε άλλους. Ακόμη, μέσω της τουριστικής τυπολογίας επιχειρείται η κατηγοριοποίηση των τουριστών σε ομάδες προκειμένου να σκιαγραφήσουμε το προφίλ, τις ανάγκες και τις προσδοκίες των τουριστών που επισκέπτονται το νησί της Σαλαμίνας έτσι ώστε να τους προφέρουμε μια πιο ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία.
Η έρευνα διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου το οποίο στο λιμάνι της Σαλαμίνας και σε δύο πολυσύχναστα σημεία του νησιού από τις 20 Ιουνίου 2020 έως τις 20 Οκτωβρίου 2020. Το ερωτηματολόγιο είναι χωρισμένο σε τέσσερις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα οι ερωτήσεις αφορούν τα κίνητρα ώθησης και έλξης (Push & Pull Factors) όπου ο ερωτώμενος απαντά για ποιους λόγους πραγματοποιεί ένα ταξίδι και με ποια κριτήρια επιλέγει προορισμό για διακοπές. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει ερωτήσεις σχετικά με τις δραστηριότητες που επιλέγει να κάνει στις διακοπές του με σκοπό να κατηγοριοποιηθεί με βάση την ταξιδιωτική του συμπεριφορά σε συγκεκριμένες τυπολογίες. Στην τρίτη ενότητα, οι ερωτήσεις αφορούν την εμπειρία των τουριστών στη Σαλαμίνα, τα επίπεδα ικανοποίησης τους, καθώς και την πρόθεση τους να επιστρέψουν στο νησί, αλλά και να το συστήσουν και σε άλλους. Τέλος, η τέταρτη ενότητα περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων.
Τα πορίσματα της παρούσας μελέτης θα βοηθήσουν τους ερευνητές και τους επαγγελματίες στο κλάδο του τουρισμού να μάθουν περισσότερα στοιχεία για τα κίνητρα, τους λόγους, τις τυπολογίες των τουριστών που επιλέγουν το νησί της Σαλαμίνας για τις διακοπές τους, ώστε να καταστήσουν τις ενέργειες στο πεδίο του μάρκετινγκ πιο αποτελεσματικές.