Η δια βίου μάθηση και ο ρόλος της στην ανθρώπινη ζωή
Lifelong learning and its role in human life
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Δια βίου μάθηση ; Ανθρώπινη ανάπτυξηΠερίληψη
Η εκπαίδευση ξεκινά στη ζωή του ανθρώπου από πολύ μικρή ηλικία, καθώς κάθε άτομο ξεκινά να διαμορφώνεται ως προσωπικότητα από τα πρώτα στάδια της ανάπτυξής του. Σταδιακά, οι γνώσεις που λαμβάνει το άτομο του επιτρέπουν να καλλιεργεί την σκέψη και την διαδικασία της μάθησης, στοιχεία που είναι απαραίτητα για να την επίτευξη ενός αξιοπρεπούς βιοτικού επιπέδου και την εξασφάλιση της επιβίωσης. Κι αυτό, διότι μέσω της εκπαίδευσης και της μάθησης, ο άνθρωπος λαμβάνει εκείνα τα εφόδια που του επιτρέπουν να εργάζεται και άρα να έχει εισόδημα, αλλά και να κοινωνικοποιείται γενικότερα. Η διαδικασία της μάθησης δεν εξαντλείται με την ηλικία και ο άνθρωπος είναι σε θέση να μαθαίνει καινούργια πράγματα και να αποκτά περισσότερες δεξιότητες καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, εφόσον το επιθυμεί. Για τον λόγο αυτό, έχει προσδιοριστεί και ο όρος δια βίου μάθηση που αναφέρεται ακριβώς στην διαδικασία της μάθησης από την παιδική ηλικία μέχρι και την ωριμότητα του ανθρώπου. Εδώ και δεκαετίες, η δια βίου μάθηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στις εθνικές εκπαιδευτικές στρατηγικές των κρατών διεθνώς, εφόσον αναγνωρίζεται ότι ο άνθρωπος που μαθαίνει συνεχώς μπορεί να προσαρμόζεται καλύτερα στην καθημερινή του ζωή, καθώς και στις ολοένα κι αυξανόμενες απαιτήσεις της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας. Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην σημασία που κατέχει η δια βίου μάθηση στην ζωή του ανθρώπου. Επιδιώκεται, δηλαδή, να αναδειχθεί ο ρόλος της δια βίου μάθησης σε βασικές παραμέτρους ανάπτυξης του ανθρώπου, όπως η επαγγελματική εξέλιξη και η προσωπική ικανοποίηση, αλλά και να εντοπιστούν οι σύγχρονες στρατηγικές και προσεγγίσεις που αναπτύσσονται διεθνώς προς την κατεύθυνση αυτή. Για την
ολοκλήρωση της εργασίας, η οποία αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπησης, αξιοποιήθηκαν τόσο ελληνικές όσο και ξενόγλωσσες πηγές από συγγράμματα και επιστημονικά περιοδικά, καθώς και ερευνητικά αποτελέσματα.