Αξιοποίηση εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοσχολική εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική ρομποτική ; Πρωτοσχολική ηλικία ; Lego Spike Essential ; Εκπαιδευτικό σενάριοΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού σεναρίου για την διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας στην πρώτη δημοτικού, αξιοποιώντας το εργαλείο εκπαιδευτικής ρομποτικής «Lego Spike Essential». Το μαθησιακό αντικείμενο του σεναρίου είναι το συμφωνικό σύμπλεγμα «τσ». Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες εκτελούν μια σειρά από δραστηριότητες. Από αυτές τις δραστηριότητες, κάποιες περιλαμβάνουν και τον προγραμματισμό ενός ρομπότ, που κινείται πάνω σε διάφορα ταμπλό. Στις δραστηριότητες με το ρομπότ, οι μαθητές πρέπει να το προγραμματίσουν έτσι ώστε να κινηθεί πάνω στο εκάστοτε ταμπλό και να εντοπίσει το «τσ» ανάμεσα σε άλλα γράμματα, εικόνες ή λέξεις. Σκοπός της εργασίας είναι να εκτιμηθεί κατά πόσο η συγκεκριμένη πρόταση διδασκαλίας με τη χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής βοήθησε τους μαθητές στη μάθηση του συμπλέγματος «τσ» και κατά πόσο ενισχύθηκε το ενδιαφέρον και η συμμετοχή τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές κατενόησαν το μαθησιακό αντικείμενο σε μεγάλο βαθμό, εκδήλωσαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και η συμμετοχή τους ήταν ενεργή καθ’ όλη την διάρκεια της παρέμβασης.