dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Τσομώκου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2023-05-11T10:19:17Z | |
dc.date.available | 2023-05-11T10:19:17Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15392 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2814 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή αρχικά έχει στόχο να παρουσιάσει το τι είναι ένα φυσικό μουσείο και πώς η δημιουργία ενός εικονικού μουσείου, δίνει τη δυνατότητα σε ένα ευρύ κοινό να μελετήσει, να μάθει μέσα από αυτό την ιστορία μιας περιοχής, ενός πολιτισμού.
Αρχικά δίνεται ο ορισμός ενός εικονικού μουσείου, κάποια χρήσιμα ιστορικά στοιχεία και καταγράφονται οι δυνατότητες που μας δίνει σήμερα. Μέσα από τα παραδείγματα εικονικών μουσείων που δίνονται, κατανοείται η ανάγκη που υπάρχει σήμερα, με την ταχύτατη πορεία της ψηφιακής εποχής, να αξιοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες και σε έναν ακόμα σημαντικό τομέα της κοινωνίας μας. Αυτός ο τομέας είναι η ανάδειξη του πολιτισμού με στόχο την εκπαίδευση του συνόλου της κοινωνίας.
Η διατριβή παρουσιάζει πώς θα μπορούσε να είναι ένα εικονικό μουσείο για μια ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, που σήμερα απαρτίζεται από έναν αρχαιολογικό χώρο, δύο μουσεία σε Χαλκίδα και Θήβα και σε συλλογές που βρίσκονται σε φυσικά μουσεία του εξωτερικού.
Δίνονται προτάσεις για το τι μπορεί να περιέχει το συγκεκριμένο εικονικό μουσείο και πώς είναι δυνατό να στηθεί. Οι προτάσεις αυτές είναι βασιζόμενες στο πώς μπορεί ο χρήστης να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει, να ανατρέξει σε όποια χρονική περίοδο επιθυμεί και να έχει συγκεντρωμένη την πληροφορία.
Τελικός στόχος είναι, ο τρόπος δημιουργίας του εικονικού μουσείου να εξασφαλίζει ότι η περιήγηση του επισκέπτη σε αυτό θα του προσφέρει μια ουσιαστική εμπειρία από όποια συσκευή κι αν περιηγείται. Συσκευές όπως σταθερός υπολογιστής ή laptop, κινητές συσκευές (κινητό ή tablet). Τα οπτικά στοιχεία με τα οποία έρχεται σε επαφή ο χρήστης πρέπει να είναι ξεκάθαρα και κατανοητά με σωστή διάταξη, αισθητική και λειτουργικότητα ώστε ο χρήστης να βρίσκει άμεσα αυτό που επιθυμεί. | el |
dc.format.extent | 90 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδιασμός εικονικού μουσείου για την Αρχαία Αυλίδα | el |
dc.title.alternative | Design of a virtual museum for ancient Avlida | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This thesis initially aims to present what a physical museum is and how the creation of a virtual museum enables a wide audience to study, learn through it the history of a region, a culture.
Initially, the definition of a virtual museum is given, some useful historical data and the possibilities it gives us today are recorded. Through the examples of virtual museums that are given, we understand the need that exists today, with the rapid course of the digital age, to utilize new technologies in another important sector of our society. This area is the promotion of culture with the aim of educating the whole of society.
The thesis presents what a virtual museum could be like for a wider geographical area, currently consisting of an archaeological site, two museums in Chalkida and Thebes and collections found in natural museums abroad.
Suggestions are given as to what this virtual museum might contain and how it can be set up. These suggestions are based on how the user can easily and quickly find what he is looking for, refer to any time period he wishes and have the information collected.
The ultimate goal is for the way the virtual museum is created to ensure that the visitor's tour of it will offer him a meaningful experience from whatever device he is browsing. Devices such as a desktop computer or laptop, mobile devices (mobile or tablet). The visual elements with which the user comes into contact must be clear and understandable with proper layout, aesthetics and functionality so that the user can immediately find what he wants. | el |
dc.contributor.master | Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής | el |
dc.subject.keyword | Αυλίδα | el |
dc.subject.keyword | Μυκαλησσός | el |
dc.subject.keyword | Ιφιγένεια | el |
dc.subject.keyword | Εικονικό μουσείο | el |
dc.date.defense | 2023-03-01 | |