Στρατηγικό μάνατζμεντ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις : το revenue management ως εργαλείο για τη λήψη διοικητικών αποφάσεων στα ξενοδοχεία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Εσωτερικοί δείκτες αποδοτικότηταςΠερίληψη
Βασικός σκοπός και κύριο αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση όλων των πτυχών, παραγόντων και εργαλείων του στρατηγικού μάνατζμεντ στον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων καθώς επίσης και η σημασία της διοίκησης απόδοσης και διαχείρισης εσόδων(revenue management) στον συγκεκριμένο κλάδο. Το στρατηγικό μάνατζμεντ διαδραματίζει έναν υψίστης σημασίας ρόλο στη λειτουργία και την επιτυχημένη πορεία κάθε επιχειρησιακής μονάδας και ιδιαιτέρως στη περίπτωση μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης όπου λειτουργεί υπό ένα καθεστώς πολύ έντονου ανταγωνισμού μέσα σε ένα περιβάλλον που συνεχώς μεταβάλλεται. Στη σημερινή εποχή του τουρισμού η πλειοψηφία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, βρίσκεται ίσως στη πιο μεταβατική περίοδο που έχει υπάρξει ποτέ καθώς η πανδημία διαφοροποίησε τα δεδομένα σε τέτοιο βαθμό ώστε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου να διακόψουν εντελώς τη λειτουργία τους και άλλες να αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα βιωσιμότητας.
Αυτή η πρωτοφανής κατάσταση ανέδειξε ακόμη περισσότερο τη σημασία της σωστής εφαρμογής του στρατηγικού μάνατζμεντ από τη μεριά των επιχειρήσεων, όπου η ορθή εφαρμογή του με πρωταγωνιστή φυσικά τον ανθρώπινο παράγοντα μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τις επιχειρήσεις στη προσπάθεια της ολικής επαναφοράς τους στην μετά- covid εποχή και στην επίτευξη των στόχων τους. Το revenue management αποτελεί ίσως σήμερα το χρησιμότερο εργαλείο για τα ξενοδοχεία στη στρατηγική διοίκηση τους καθώς μέσω των σαρωτικών αλλαγών που έφερε η πανδημία σε συνδυασμό με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε κάθε διαδικασία του καταλύματος, μπορεί να οδηγήσει σε σωστές στρατηγικές αποφάσεις. Μέσα από τη σχετική βιβλιογραφία της παρούσας εργασίας εντοπίσαμε αρκετά θεωρητικά μοντέλα που συμφωνούν με τη σημασία του στρατηγικού revenue management ως εργαλείο εφαρμογής του στρατηγικού μάνατζμεντ με κατεύθυνση όχι μόνο τη βιωσιμότητα της επιχείρησης αλλά και την επιτυχημένη πορεία της.