Development of marketing plan, with focus to brand refreshment & repositioning - Application to a Greek importing company
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικιακός κλιματισμός ; Επανατοποθέτηση προϊόντος ; Κλάδος κλιματισμούΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να μελετήσει τον κλάδο των κλιματιστικών στην Ελλάδα και, περαιτέρω, να προτείνει τρόπους ώστε να επιτευχθεί η ομαλή επανατοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά από νέο διανομέα. Συγκεκριμένα,
επιδιώκεται η εξέταση του εν λόγω ζητήματος εφαρμόζοντας μία μελέτη περίπτωσης σε ελληνική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην εγχωρία αγορά. Η συγγραφική μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η βιβλιογραφική, ενώ ο συγγραφέας- ερευνητής επικεντρώνεται στην ανάλυση τόσο του κλάδου, όσο και του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας (ανάλυση PEST, SWOT, Porter’s 5 Forces). Η ανάλυση αυτή και, εν συνεχεία, η ερμηνεία των αποτελεσμάτων της, θα οδηγήσουν
στην ανάδειξη νέων στρατηγικών για την ανανέωση της ταυτότητας των προϊόντων της
εταιρείας όπως επίσης και για επανατοποθέτηση της εταιρείας στον εν λόγω κλάδο.
Η δομή που ακολουθεί η παρούσα μελέτη είναι η εξής:
Το Πρώτο μέρος (Μέρος Α’) απαρτίζεται από δύο (2) Κεφάλαια.
Ειδικότερα, στο Πρώτο μέρος (Μέρος Α’) παρουσιάζεται η υπό μελέτη περίπτωση, και αναδεικνύονται ενδεικτικές πληροφορίες για τον κλάδο, τον προμηθευτή της εταιρείας καθώς και για τον Όμιλο στον οποίο ανήκει η εταιρεία. Παράλληλα, αποτυπώνεται η
παρούσα κατάσταση της αγοράς, τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η νεοσύστατη εταιρεία ενώ συγχρόνως αναδεικνύονται τα ερευνητικά ερωτήματα και οι στόχοι της παρούσας μελέτης. Εν συνεχεία, παρουσιάζονται με βιβλιογραφικές
αναφορές έννοιες όπως το Brand Equity, το Positioning καθώς και το Relaunching ενός προϊόντος, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες να αναλυθούν και να επεξηγηθούν προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στη μελέτη περίπτωσης.
Το Δεύτερο μέρος (Μέρος Β’) απαρτίζεται από τρία (3) Κεφάλαια.
Ειδικότερα, στο Δεύτερο μέρος (Μέρος Β’) επιχειρείται η ανάλυση τόσο του εγχώριου όσο και του παγκόσμιου κλάδου του κλιματισμού και τίθενται επί τάπητος στοιχεία από το εξωτερικό, το άμεσο και το εσωτερικό περιβάλλον της υπό εξέτασης εταιρείας. Εν συνεχεία, παρουσιάζονται συστηματικά τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την προηγηθείσα ανάλυση και με βάση αυτά προτείνονται ενέργειες και στρατηγικές για την επανατοποθέτηση του Brand στην εγχώρια αγορά.