Ναυτιλία και συμβολή στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία : νομοθετικό πλαίσιο, Κίνδυνοι και κόστος
Shipping and its contribution to the global and Greek economy : legal framework, risks, and costs
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Θαλάσσια μεταφορά ; Εμπόρευμα ; Φορτίο ; Νομοθετικό πλαίσιο ; Κίνδυνος ; Προστασία ; Ναυτιλία ; ΚόστοςΠερίληψη
Στην παρούσα μελέτη με τίτλο «Ναυτιλία και συμβολή στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία: Νομοθετικό πλαίσιο, Κίνδυνοι και Κόστος», εξετάζεται ο ρόλος της Ναυτιλίας στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία, το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις Θαλάσσιες Μεταφορές, τους κινδύνους και το κόστος από απειλές, όπως τρομοκρατικό χτύπημα, πειρατεία κ.α.
Αρχικά, στο πρώτο κεφαλαίο δίνεται ο ορισμός της Ναυτιλίας και έπειτα γίνεται μια ιστορική αναδρομή από τη δημιουργία του κλάδου της Ναυτιλίας και πώς ο κλάδος εξελίχθηκε στο πέρας του χρόνου. Εν συνεχεία, γίνεται βιβλιογραφική διερεύνηση για την ανάδειξη των επιδράσεων του κλάδου στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία και αναλύονται οι τύποι φορτίου και ναύλωσης. Στη συνέχεια, περιγράφεται η σημαντική συμβολή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στον κλάδο της Ναυτιλίας (International Maritime Organization / ΙΜΟ).
Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται η θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων, αναλύοντας την συνδυασμένη μεταφορά (intermodal transport) και τα συμβαλλόμενα μέρη της ναύλωσης, αναλύοντας τον ρόλο των συμβαλλόμενων μερών στην μεταφορά φορτίου χύδην και συγκεκριμένα στην μεταφορά του πετρελαίου.
Στο τρίτο κεφάλαιο, μέσω βιβλιογραφικής μελέτης και έρευνας αναλύεται το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις Θαλάσσιες Μεταφορές, τους κινδύνους και τα μέτρα προστασίας που μπορούν να εφαρμοστούν για την προστασία τόσο των εμπορευμάτων όσο και των εμπλεκομένων, καθώς και, αναλύεται το κόστος από τους υφιστάμενους κινδύνους.
Εν συνεχεία, στο τέταρτο κεφάλαιο, παρατίθεται ένα Case Study για να γίνει πιο κατανοητή η διαδικασία προστασίας ενός πλοίου (του εμπορεύματος και του πληρώματός του), στην συγκεκριμένη περίπτωση του AZBURG στην Μαύρη Θάλασσα και ακολούθως, στο πέμπτο κεφάλαιο διατυπώνονται προτάσεις πρόληψης και μειώσεις των κινδύνων στις Θαλάσσιες Μεταφορές. Τέλος, εξάγονται χρήσιμα και σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με το θέμα της παρούσας έρευνας.