Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του Minecraft στο μάθημα της θεατρικής αγωγής
The educational use of Minecraft in the field of theatrical education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πολιτισμός ; ΘέατροΠερίληψη
Η σημερινή πραγματικότητα αποτέλεσε το εναρκτήριο λάκτισμα για την ολοκληρωτική ένταξή μας στην ψηφιακή εποχή. Το διαδίκτυο παρέχει πολλαπλές δυνατότητες τις οποίες μπορούμε να αξιοποιήσουμε σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς μας όπως στην εκπαίδευση. Η υποχρεωτική αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων στην εκπαίδευση για την επιτυχή εκπλήρωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης βρήκε απροετοίμαστους αρκετούς εκπαιδευτικούς όμως αποτέλεσε αναμφισβήτητα έναυσμα για την ενασχόληση με καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας που ανταποκρίνονται σε μεγαλύτερο βαθμό στις απαιτήσεις των καιρών. Ένα νέο μοντέλο σύνθεσης μεταξύ ψηφιακών τεχνολογιών και εκπαίδευσης καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο αποδεικνύοντας πως το τεράστιο δυναμικό που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα και ιδιαίτερα τα ψηφιακά παιχνίδια καθιστούν την εκπαίδευση και την διάδοση πολιτιστικών στοιχείων σε αυτή άμεσα επιτεύξιμο στόχο. Η πρωτοπόρα αξιοποίηση του παιχνιδιού Minecraft στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής για την ενεργοποίηση μίας πρωτοποριακής εκπαιδευτικής διαδικασίας απέδειξε κατά την παρούσα εργασία πως η σχέση μεταξύ ψηφιακών περιβαλλόντων και μαθησιακών εμπειριών που σχετίζονται με την τέχνη και την πολιτιστική κληρονομιά είναι αμφίδρομη. Η εν λόγο πρακτική εφαρμογή πλαισιώνεται από ενδεικτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίων για την πληρέστερη κατανόηση και αποσαφήνιση της αξίας των ψηφιακών παιχνιδιών κατά την εκπαιδευτική διδασκαλία.