Ψηφιακή διασκέδαση και η επίδραση της στις γνωστικές λειτουργίες και την απόδοση των εργαζομένων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γνωστικές λειτουργίες ; Εργασιακή απόδοση ; Ψηφιακή διασκέδαση ; Ηλεκτρονικά παιχνίδιαΠερίληψη
Η ψηφιακή διασκέδαση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο
από τον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων. Παρότι παλαιοτέρα τα παιχνίδια αυτά θεωρούνταν
ένα είδος διασκέδασης για παιδιά, σήμερα αποτελεί τρόπο διασκέδασης ακόμα και για
ενήλικες.
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό τη μελέτη της επίδρασης που έχει η
ψηφιακή διασκέδαση και συγκεκριμένα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στις γνωστικές λειτουργίες
και την απόδοση του ατόμου στην εργασία του.
Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου. Οι συμμετέχοντες
απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τον χρόνο που σπαταλούν σε ηλεκτρονικά παιχνίδια
(video games) και με το πώς αυτά επηρεάζουν τις γνωστικές λειτουργίες (cognitive functions)
και την εργασιακή τους απόδοση (work performance).
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει θετική συσχέτιση στα άτομα που ασχολούνται
περισσότερο με ηλεκτρονικά παιχνίδια και στις γνωστικές λειτουργίες. Αντιθέτως, δε φαίνεται
να υπάρχει σημαντική συσχέτιση του εθισμού με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την απόδοση
στην εργασία τους.
Στην έρευνα είναι εμφανές ότι τα άτομα μικρότερης ηλικίας επηρεάζονται περισσότερο και
ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, γεγονός που οδηγεί στον εθισμό
σε αυτά.
Τέλος το επίπεδο εκπαίδευσης φαίνεται να έχει έμμεση σχέση με τον εθισμό σε αυτά, αφού
τα άτομα με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης φαίνεται να ασχολούνται λιγότερες ώρες με αυτό το
είδος ψυχαγωγίας.