Στρατηγική ανάπτυξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας
View/ Open
Keywords
Tourism ; Thessaly ; Strategic development ; MBAAbstract
Ο τουρισμός στην Ελλάδα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξης της οικονομίας της. Στον συγκεκριμένο κλάδο ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι σε υψηλά επίπεδα για αυτό και θα πρέπει ο κάθε οργανισμός να διαμορφώσει μια κατάλληλη στρατηγική, ώστε να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Κάθε χρόνο οι αφίξεις στη χώρα αυξάνονται όπως επίσης και τα έσοδα από τον τουρισμό. Η συμβολή του στο ΑΕΠ, την απασχόληση και στο ισοζύγιο πληρωμών είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά, η αυξημένη τουριστική κίνηση περιορίζεται στους καλοκαιρινούς μήνες και σε συγκεκριμένες περιφέρειες. Η Θεσσαλία είναι ένα από τα μεγαλύτερα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας και αποτελείται από τους νομούς της Μαγνησίας, των Σποράδων, των Τρικάλων, της Καρδίτσας και της Λάρισας. Διαθέτει μια τεράστια ποικιλία από αξιοθέατα και δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες της. Η πρόσβαση είναι εύκολη σε οποιοδήποτε νομό και οι υποδομές της εστίασης και της διαμονής ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό τουρίστα. Οι αφίξεις της, ιδιαίτερα στις Σποράδες, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια με τις κύριες αγορές της να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία,
η Γερμανία και η Ρουμανία. Όσον αφορά τα social media και την προβολής της Θεσσαλίας, κρίνεται απαραίτητο να γίνουν κάποιες περαιτέρω ενέργειες προώθησής της καθώς και αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών. Επιπλέον, ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα θεωρείται η πολιτιστική κληρονομιά της περιφέρειας (υλική και άυλη), η κομβική της τοποθεσία αλλά και η υψηλή ποιότητα και αναγνωρισιμότητα των προϊόντων που παράγει.