Ο κανονισμός του IMO για τον έλεγχο των εκπομπών διοξειδίου του θείου
IMO regulation for the control of Sulphur dioxide emissions
Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη του εξωτερικού
κόστους των μεταφορών και ειδικότερα των εκπομπών του διοξειδίου του θείου των
εμπορικών πλοίων και αφετέρου στην παρουσίαση του διεθνούς κανονιστικού
πλαισίου και στην ανάλυση της επίδρασης των μέτρων ελέγχου αυτών των εκπομπών
στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Παράλληλα εξετάζονται οι επιδράσεις του διοξειδίου του
θείου στον άνθρωπο, το περιβάλλον αλλά και στην οικονομία και πως η μείωση του
διοξειδίου του θείου συμβάλει στην βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Επιπλέον θα
εξεταστούν οι τρόποι με τους οποίους η ναυτιλιακή βιομηχανία ανταπεξήλθε και
προσαρμόστηκε στον κανονισμό του IMO. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη
συγγραφή της παρούσας εργασίας στηρίχθηκε σε χρήση εγχώριας και διεθνής
βιβλιογραφίας καθώς και του διαδικτύου. Οι πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν
αντλήθηκαν από βιβλία, άρθρα, μελέτες, αναλύσεις, σημειώσεις από διαλέξεις
μαθημάτων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων καθώς και συνεδρίων. Τέλος τα
κύρια αποτελέσματα της ανάλυσης ήταν ότι αν και ο κανονισμός του ΙΜΟ επηρέασε
αισθητά την ναυτιλιακή βιομηχανία με την αύξηση του κόστους των καυσίμων για
όσους επέλεξαν VLSFO και MGO αλλά και το κόστος εγκατάστασης συστημάτων
scrubber ή συστημάτων LNG.