dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Μάρη, Διονυσία | |
dc.date.accessioned | 2022-09-20T06:06:37Z | |
dc.date.available | 2022-09-20T06:06:37Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14596 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2019 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη του εξωτερικού
κόστους των μεταφορών και ειδικότερα των εκπομπών του διοξειδίου του θείου των
εμπορικών πλοίων και αφετέρου στην παρουσίαση του διεθνούς κανονιστικού
πλαισίου και στην ανάλυση της επίδρασης των μέτρων ελέγχου αυτών των εκπομπών
στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Παράλληλα εξετάζονται οι επιδράσεις του διοξειδίου του
θείου στον άνθρωπο, το περιβάλλον αλλά και στην οικονομία και πως η μείωση του
διοξειδίου του θείου συμβάλει στην βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Επιπλέον θα
εξεταστούν οι τρόποι με τους οποίους η ναυτιλιακή βιομηχανία ανταπεξήλθε και
προσαρμόστηκε στον κανονισμό του IMO. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη
συγγραφή της παρούσας εργασίας στηρίχθηκε σε χρήση εγχώριας και διεθνής
βιβλιογραφίας καθώς και του διαδικτύου. Οι πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν
αντλήθηκαν από βιβλία, άρθρα, μελέτες, αναλύσεις, σημειώσεις από διαλέξεις
μαθημάτων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων καθώς και συνεδρίων. Τέλος τα
κύρια αποτελέσματα της ανάλυσης ήταν ότι αν και ο κανονισμός του ΙΜΟ επηρέασε
αισθητά την ναυτιλιακή βιομηχανία με την αύξηση του κόστους των καυσίμων για
όσους επέλεξαν VLSFO και MGO αλλά και το κόστος εγκατάστασης συστημάτων
scrubber ή συστημάτων LNG. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο κανονισμός του IMO για τον έλεγχο των εκπομπών διοξειδίου του θείου | el |
dc.title.alternative | IMO regulation for the control of Sulphur dioxide emissions | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis aims to study the external costs of transport and in particular the
sulfur dioxide emissions of merchant ships and on the other hand to present the
international regulatory framework and to analyze the impact of measures to control
these emissions in the shipping industry. At the same time, the effects of sulfur
dioxide on humans, the environment and the economy are examined as well as how
the reduction of sulfur dioxide contributes to the improvement of living standards. In
addition, the ways in which the shipping industry has coped and adapted to the IMO
regulation will be examined. The methodology used to write this paper was based on
the use of domestic and international literature as well as the internet. The information
used was extracted from books, articles, studies, analyses, notes from lectures of
Higher Education Institutions as well as conferences. Finally, the main results of the
analysis were that although the IMO regulation significantly affected the shipping
industry with the increase of fuel cost for those who chose to use VLSFO and MGO,
but also the cost of installation of scrubber systems or LNG systems. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | ΙΜΟ | el |
dc.subject.keyword | SOx | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | ULSFO | el |
dc.subject.keyword | VLSFO | el |
dc.subject.keyword | MGO | el |
dc.subject.keyword | Scrubber | el |
dc.subject.keyword | LNG | el |
dc.subject.keyword | SECA | el |
dc.date.defense | 2022-06-30 | |