Ανάπτυξη τρισδιάστατου παιχνιδιού με turn-based σύστημα μάχης
Development of a 3D game with turn-based combat system
Master Thesis
Συγγραφέας
Δρίβας, Εμμανουήλ
Ημερομηνία
2021-06-10Επιβλέπων
Παναγιωτόπουλος, ΘεμιστοκλήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
3D παιχνίδι ; Turn-based ; 3D σύστημα μάχης ; Development 3D game ; Ανάπτυξη τρισδιάστατου παιχνιδιού ; Unity engineΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως σκοπό τη δημιουργία και την περιγραφή ενός παιχνιδιού με σύστημα μάχης βασισμένο σε αλλαγές σειρών μεταξύ παίκτη και αντίπαλου του παιχνιδιού. Συμπεριλαμβάνεται η μελέτη, ανάλυση και επεξήγηση του τρόπου δημιουργίας και επίτευξης ενός καθαρού και απλουστευμένου κώδικα, ώστε να είναι εύκολος στην κατανόηση και την επεξεργασία του από άλλους σχεδιαστές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αλλαγές πάνω στον υπάρχοντα κώδικα. Η παραπάνω διαδικασία γίνεται κατανοητή με χρήση συγκεκριμένων προτύπων κατασκευής κώδικα. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η ευκαιρία να παρατηρηθεί η χρήση τους σε άλλα συστήματα του παιχνιδιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σύστημα διαλόγου του παιχνιδιού. Επιπλέον, αναλύονται και τα άλλα βασικά στοιχεία ενός καθαρού κώδικα: η τμηματοποίηση του κώδικα με τρόπο ώστε κάθε τμήμα να έχει διαφορετική αποστολή, και η δυνατότητα αποσφαλμάτωσης. Ο κώδικας έχει γραφτεί σε C-Sharp, ενώ το εργαλείο που χρησιμοποιείται για την συγγραφή του είναι το Visual Studio Code. Για την υλοποίηση της θεωρίας σε πρακτικό επίπεδο, γίνεται χρήση της πλατφόρμας κατασκευής παιχνιδιών Unity και για τα απλά γραφικά του παιχνιδιού χρησιμοποιείται το πολυεργαλείο Βlender. Επιπρόσθετα, περιγράφονται όλα τα εργαλεία και και τα πρότυπα που χρησιμοποιούνται στον κώδικα. Τέλος, παρατίθενται τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης διατριβής για τις επιμέρους δομές του κώδικα για το κάθε σύστημα του παιχνιδιού ξεχωριστά, αλλά και συνολικά για την εφαρμογή.