Η αξιοποίηση εκπαιδευτικών βίντεο σε δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων, ειδικότητας «Αισθητικής Τέχνης και Μακιγιάζ»
Studying the use of educational videos in professional training on “Aesthetic Art and Makeup”
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αισθητική Τέχνης και Μακιγιάζ ; Εκπαιδευτικά βίντεο ; Εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκωνΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτελεί μια έρευνα δράσης για τη μελέτη της αξιοποίησης εκπαιδευτικών βίντεο σε δομές ενηλίκων και συγκεκριμένα σε Δημόσια ΙΕΚ (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης) ειδικότητας « Αισθητικής Τέχνης και Μακιγιάζ».
Τα οφέλη της ενσωμάτωσης εκπαιδευτικών βίντεο καταγράφονται όλο και περισσότερο στη διεθνή βιβλιογραφία, υποστηρίζοντας την εκπαιδευτική πράξη και αλλάζοντας τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης, ενώ παράλληλα αποδεικνύεται ότι τα βίντεο εχουν θετικό αντίκτυπο στη μάθηση, με αρκετές χώρες να την χρησιμοποιούν ως τρόπο μετάδοσης της γνώσης.
Συγκεκριμένα στη παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία σχεδιάστηκε μία εκπαιδευτική έρευνα δράσης στην οποία ενσωματωθήκαν τρεις κατηγορίες εκπαιδευτικών βίντεο (βίντεο θεωρίας, βίντεο επίδειξης και βίντεο επίλυσης αποριών) στο μάθημα « Αισθητική Άκρων» Α΄ εξαμήνου, το οποίο έχει εργαστηριακό και θεωρητικό κομμάτι. Επίσης, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική παρέμβαση σε δύο ερευνητικές ομάδες. Στο πρώτο τμήμα εκπαιδευομένων (ομάδα ελέγχου) ακολουθήθηκε ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας, ενώ στο δεύτερο τμήμα (πειραματική ομάδα) ενσωματώθηκαν οι τρεις κατηγορίες εκπαιδευτικών βίντεο.
Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας δράσης ήταν:
1) Παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ των 2 ομάδων ως προς το βαθμό ενδιαφέροντος, παρακίνησης και ενασχόλησής τους με το μάθημα;
2) Παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων ως προς την ανάγκη για επιπλέον οδηγίες για την κατανόηση του μαθήματος από την εκπαιδευτικό;
3) Παρατηρηθήκαν διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων ως προς την επίδοση τους στο μάθημα (μέσα από την βαθμολογία);
4) Παρατηρήθηκε βελτίωση στην επίδοση των σπουδαστών υστέρα από την παρακολούθηση των εκπαιδευτικών βίντεο επίλυσης αποριών (μέσα από την βαθμολογία);
5) Παρατηρήθηκε διαφορά ως προς το ενδιαφέρον των σπουδαστών μεταξύ βίντεο θεωρίας, βίντεο επίδειξης και βίντεο επίλυσης αποριών;
Τα αποτελέσματα της έρευνας δράσης έδειξαν ότι η αξιοποίηση εκπαιδευτικών βίντεο μπορεί να επιφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, καθώς βελτίωσε τις επιδόσεις των εκπαιδευομένων, αύξησε το ενδιαφέρον και την ενασχόληση τους με το μάθημα και βοήθησε στην επίλυση αποριών τους.