Νέες τεχνολογίες στον τουρισμό με έμφαση στο digital marketing
New technologies in tourism with emphasis on digital marketing
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Digital marketing ; Τουρισμός ; Νέες τεχνολογίες ; Tourism management ; MBA ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; ΜάρκετινγκΠερίληψη
Υπό το πρίσμα της πολυδιάσπασης των παραδοσιακών μέσων και της διαρκούς ανάδυσης διαδραστικών - ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας, η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην εξέταση των απόψεων των καταναλωτών σχετικά με τη βαρύτητα που αποδίδουν στα ψηφιακά σημεία επαφής τους με τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, σε κάθε στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, η έρευνα επιδιώκει την εξέταση του τρόπου με τον οποίο τα προσωπικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών χρηστών επηρεάζουν τις απόψεις τους για τη σημασία των εναλλακτικών ψηφιακών σημείων επαφής. Τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας σε 106 συμμετέχοντες κατέδειξαν ότι στα πρώτα δύο στάδια της διαδικασίας λήψης αγοραστικών αποφάσεων στον Τουρισμό, οι καταναλωτές αποδίδουν αυξημένη έμφαση στα ίδια ψηφιακά σημεία (διαδικτυακή έρευνα σε μηχανές αναζήτησης, ιστοσελίδες διαδικτυακών κρατήσεων και ιστοσελίδες τουριστικών προορισμών). Ωστόσο, στο τρίτο στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας, κανένα ψηφιακό σημείο επαφής δεν διαφαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο για τους συμμετέχοντες. Λαμβάνοντας υπόψη τα αναλυτικά ευρήματα της μελέτης, οι μάρκετερς δύνανται να αναπτύξουν περιεχόμενο στο Instagram για τους νεότερους καταναλωτές, καθώς και για τους τακτικούς διαδικτυακούς χρήστες, κυρίως κατά τα δύο πρώτα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Σε περίπτωση που οι τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμοί επιθυμούν να στοχεύσουν σε αγοραστικά τμήματα υψηλού μορφωτικού επιπέδου, καθώς και σε τακτικούς ταξιδιώτες αναψυχής, τότε συστήνεται η συμμετοχή σε δημοπρασίες λέξεων κλειδιών για τη βελτίωση της κατάταξής τους στις μηχανές αναζήτησης, καθώς και η παρουσία τους στις ιστοσελίδες διαδικτυακών κρατήσεων. Από την άλλη πλευρά, η περιορισμένη έμφαση που αποδίδουν οι καταναλωτές σε όλα τα ψηφιακά σημεία επαφής στο στάδιο μετά την αγορά, υποδηλώνει ότι τα παραδοσιακά κανάλια αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές παραμένουν σημαντικά στην ψηφιακή εποχή, ακόμα και για τους «έξυπνους τουρίστες». Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αξιολόγηση μετά την αγορά είναι κρίσιμη για τη δημιουργία σχεσιακού μάρκετινγκ με τμήματα της αγοράς, οι τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμοί οφείλουν να αναγνωρίσουν τη σημασία των παραδοσιακών καναλιών στις προσπάθειές τους να περιορίσουν τον πιθανό προβληματισμό των τουριστών μετά την αγορά.