Στρατηγικό μάνατζμεντ ανθρωπίνων πόρων - Strategic Human Resource Management (SHRM) στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον: μελέτη περίπτωσης εταιρείας
Strategic Human Resource Management (SHRM) in the contemporary business environment: case study
Master Thesis
Συγγραφέας
Κοτσομύτη, Τριανταφυλένα
Ημερομηνία
2022-02-21Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ανθρωπίνων πόρων ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από συνεχόμενες και γρήγορες αλλαγές. Οι επιχειρήσεις για να μπορούν να επιβιώνουν και να ευημερούν χρειάζεται να είναι σε θέση να προσαρμόζονται συνεχώς σε αυτές τις αλλαγές, αλλά και πολλές φορές να τις δημιουργούν. Αυτό το επιτυγχάνουν μέσα από την αποτελεσματική χρήση των πόρων τους ώστε να μπορούν να επιτυγχάνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση του οργανισμού το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα πρέπει να είναι διατηρήσιμο. Οι επιχειρήσεις σήμερα συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότερο τον κρίσιμο ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού τους στην απόκτηση διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, μέσα από το Στρατηγικό Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων.
Κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση των θεωριών που έχουν αναπτυχθεί αναφορικά με το Στρατηγικό Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων και δευτερευόντως πώς αυτό εφαρμόζεται μέσω μελέτης περίπτωσης εταιρείας που δίνει μεγάλη βαρύτητα στο ανθρώπινο δυναμικό της.
Αρχικά παρατίθενται οι βασικές αρχές του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, στη συνέχεια οι βασικές θεωρίες της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων και στη συνέχεια η ανάλυση των θεωριών του Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων. Ακολούθως, αναλύεται ο σχεδιασμός και η δόμηση συστημάτων HRM, η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τα σύγχρονα θέματα του HRM.
Στο προτελευταίο κεφάλαιο αναφέρεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και στο τελευταίο κεφάλαιο μελετάται η περίπτωση της ναυτιλιακής εταιρείας GasLog Ltd. Αρχικά γίνεται αναφορά σε ιστορικά στοιχεία της εταιρείας, στο όραμα, στην αποστολή και στις αξίες της, στους στόχους, στην εταιρική διακυβέρνηση, στην εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα και στις στρατηγικές που ακολουθεί. Στη συνέχεια αναλύεται η δομή και κουλτούρα της και επισημαίνονται οι πρακτικές ανθρωπίνου δυναμικού που έχει υιοθετήσει. Τέλος αναλύεται η διάσταση του SHRM και πώς το ανθρώπινο δυναμικό της ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της εταιρείας Στο τέλος παρατίθεται SWOT ανάλυση και προτεινόμενη στρατηγική.