Χωρικός ανταγωνισμός και ισορροπία της αγοράς εκπαίδευσης
Spatial competition and educational market balance
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συγχωνεύσεις ; Κάθετη συγχώνευση ; Χωρικός ανταγωνισμός ; Μεταφορικό κόστος ; Ισορροπία στην αγορά εκπαίδευσης ; Ιδιωτικοποιήσεις ; Μικτό ολιγοπώλιοΠερίληψη
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μία πρακτική εφαρμογή του μοντέλου των Eleftheriou, K. & Michelacakis, N. J., 2016 “A comment on 'Vertical mergers and downstream spatial competition with different product varieties. Economics Letters 143, pp. 84-86” επί της αγοράς εκπαίδευσης. Περαιτέρω, με την παρούσα εργασία επιχειρείται να εξεταστεί η ισορροπία του αδιάφορου καταναλωτή καθώς και των δύο επιχειρήσεων, οι οποίες προσφέρουν το ίδιο αγαθό W, πριν και αφότου συγχωνευτεί η μία εκ των δύο επιχειρήσεων με τον μοναδικό προμηθευτή του βασικού αγαθού w, απαραίτητου για τη παραγωγή του προσφερόμενου W. Η διαφορά από το άρθρο των Eleftheriou, K. & Michelacakis, N. J., 2016, είναι το γεγονός ότι το κόστος για τη μεταφορά του αγαθού προς τον καταναλωτή εξαρτάται είναι σε τετραγωνική σχέση με την απόσταση, και όχι γραμμική. Το συμπέρασμα είναι ότι ενώ πριν τη κάθετη συγχώνευση η αγορά είναι μοιρασμένη μεταξύ των δύο επιχειρήσεων, μετά τη συγχώνευση η συγχωνευόμενη επιχείρηση κερδίζει μερίδιο της αγοράς πιέζοντας τη δεύτερη μέσω της αύξησης του κόστους του βασικού αγαθού w2 (για το οποίο πλέον η συγχωνευόμενη δεν επιβαρύνεται).