Εμφάνιση απλής εγγραφής

Χωρικός ανταγωνισμός και ισορροπία της αγοράς εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΜιχελακάκης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΜάμαλης, Θωμάς
dc.date.accessioned2022-02-07T06:51:39Z
dc.date.available2022-02-07T06:51:39Z
dc.date.issued2021-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14091
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1514
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία παρουσιάζει μία πρακτική εφαρμογή του μοντέλου των Eleftheriou, K. & Michelacakis, N. J., 2016 “A comment on 'Vertical mergers and downstream spatial competition with different product varieties. Economics Letters 143, pp. 84-86” επί της αγοράς εκπαίδευσης. Περαιτέρω, με την παρούσα εργασία επιχειρείται να εξεταστεί η ισορροπία του αδιάφορου καταναλωτή καθώς και των δύο επιχειρήσεων, οι οποίες προσφέρουν το ίδιο αγαθό W, πριν και αφότου συγχωνευτεί η μία εκ των δύο επιχειρήσεων με τον μοναδικό προμηθευτή του βασικού αγαθού w, απαραίτητου για τη παραγωγή του προσφερόμενου W. Η διαφορά από το άρθρο των Eleftheriou, K. & Michelacakis, N. J., 2016, είναι το γεγονός ότι το κόστος για τη μεταφορά του αγαθού προς τον καταναλωτή εξαρτάται είναι σε τετραγωνική σχέση με την απόσταση, και όχι γραμμική. Το συμπέρασμα είναι ότι ενώ πριν τη κάθετη συγχώνευση η αγορά είναι μοιρασμένη μεταξύ των δύο επιχειρήσεων, μετά τη συγχώνευση η συγχωνευόμενη επιχείρηση κερδίζει μερίδιο της αγοράς πιέζοντας τη δεύτερη μέσω της αύξησης του κόστους του βασικού αγαθού w2 (για το οποίο πλέον η συγχωνευόμενη δεν επιβαρύνεται).el
dc.format.extent43el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΧωρικός ανταγωνισμός και ισορροπία της αγοράς εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeSpatial competition and educational market balanceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis paper presents a practical application of the model of Eleftheriou, K. & Michelacakis, N. J., 2016 “A comment on 'Vertical mergers and downstream spatial competition with different product varieties. Economics Letters 143, pp. 84-86 ” on the education market. Furthermore, this paper attempts to examine the balance between the indifferent consumer and the two companies, which offer the same good W, before and after one of the two companies merges with the sole supplier of the basic good w, necessary for the production of the offered W. The difference from the article of Eleftheriou, K. & Michelacakis, NJ, 2016, is the fact that the transportation cost depends on the squared distance, and not to the distance with a linear relation. The conclusion is that while before the vertical merger the market was divided between the two companies, after the merger the merging company gains market share by pushing the latter through the increase in the cost of the basic good w2 (for which the merged company is no longer charged).el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΣυγχωνεύσειςel
dc.subject.keywordΚάθετη συγχώνευσηel
dc.subject.keywordΧωρικός ανταγωνισμόςel
dc.subject.keywordΜεταφορικό κόστοςel
dc.subject.keywordΙσορροπία στην αγορά εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΙδιωτικοποιήσειςel
dc.subject.keywordΜικτό ολιγοπώλιοel
dc.date.defense2022-01-24


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»