Σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες και καινοτόμα προϊόντα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βιγκανισμός ; VeganismΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της απόκτησης μεταπτυχιακού
τίτλου του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Διοίκηση Επιχειρήσεων για
Στελέχη του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου
Πειραιά. Στόχος της είναι να εξετάσει πόσο το κίνημα της μη κατανάλωσης ζωικών
προϊόντων, δηλαδή του βεγκανισμού, έχει καταφέρει να εισχωρήσει στην
καθημερινότητα των ατόμων και να επηρεάσει τις καταναλωτικές και αγοραστικές τους
συνήθειες.
Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση στην επιστήμη του
Μάρκετινγκ. Αναλύθηκαν οι βασικές αρχές του, οι νέες τάσεις που επικρατούν πλέον
στον 21ο αιώνα με την επέλαση των social media στην καθημερινότητα και
αναφέρθηκαν αναλυτικά οι Καταναλωτικές Συμπεριφορές των ατόμων. Επιπλέον,
παρουσιάστηκε το κίνημά του βεγκανισμού, κάνοντας μια ανάλυση των αρχών καθώς
επίσης και των προϊόντων που υπάρχουν στην Ελληνική αγορά και μπορούν να
αντικαταστήσουν την ζωική πρωτεΐνη
Τέλος, προκειμένου να εκπονηθεί η έρευνα, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το
οποίο μοιράστηκε σε ένα δείγμα 210 ατόμων. Το ερωτηματολόγιο ήταν κατάλληλα
δομημένο έτσι ώστε οι ερωτήσεις να ανταποκρίνονται στις καταναλωτικές συνήθειες
των ερωτηθέντων. Πιο αναλυτικά, οι ερωτήσεις χωρίζοντας σε τρεις υποκατηγορίες,
ανάλογα με την συχνότητα ή μη κατανάλωσης κρέατος. η έρευνα ήταν ανώνυμη και το
δείγμα τυχαίο.
Το αποτέλεσμα έδειξε ένα πολύ μικρό ποσοστό ατόμων έχει καταργήσει τα ζωικά
προϊόντα από το διατροφολόγιο του ενώ η πλειονότητα επιλέγει να καταναλώνει κρέας,
γνωρίζοντας πως η κατάργηση αλλά ακόμα και η δραστική μείωση της κατανάλωσης
βοηθά τόσο σε επίπεδο ατομικό (υγεία), περιβαλλοντολογικό και ηθικό (δικαιώματα
των ζώων).