Στρατηγικές μάρκετινγκ σε περιόδους κρίσης στον τουρισμό. Μελέτη περίπτωσης ο ξενοδοχειακός κλάδος στην Ελλάδα την εποχή του Covid-19
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική μάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ ; Κρίση ; Τουρισμός ; Υγειονομική κρίση ; Ξενοδοχειακός κλάδοςΠερίληψη
Ο τουρισμός αποτελώντας έναν από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας, έχει κληθεί κατά καιρούς να αντιμετωπίσει περιπτώσεις κρίσεων, οι οποίες έχουν άμεσο αντίκτυπο και τον καθιστούν ευάλωτο. Οι στρατηγικές μάρκετινγκ που εφαρμόζονται σε περιόδους κρίσης στον τουριστικό τομέα είναι ικανές να μειώσουν αποτελεσματικά τις συνέπειες της εκάστοτε κρίσης.
Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια ανάδειξης των στρατηγικών μάρκετινγκ που ακολούθησαν οι επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα, αποτελώντας αναπόσπαστο και καθοριστικό τμήμα του τουρισμού, κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης του Covid-19. Η μελέτη διεξήχθη με ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα με τη μέθοδο των συνεντεύξεων, βασιζόμενες σε έναν οδηγό συζήτησης.
Για την καλύτερη κατανόηση και ομαλή διεξαγωγή των συμπερασμάτων, η παρούσα μελέτη διακρίνεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελεί την βιβλιογραφική ανασκόπηση και την προσπάθεια ορισμού σημαντικών εννοιών, ενώ το δεύτερο μέρος αποτελεί τη μεθοδολογική προσέγγιση και τα συμπεράσματα που εξάγονται από την ολοκλήρωση της έρευνας.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ολοκλήρωση της διεξαγωγής των συνεντεύξεων με τα στελέχη ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων, παρόλο που το καθένα από αυτά βρίσκονται σε διαφορετικούς τουριστικούς προορισμούς, δείχνουν ότι οι στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολούθησαν κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης ήταν κατά γενική ομολογία παρόμοιες, χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις.