Airbnb: μελέτη των κινήτρων και αξιολόγηση της εμπειρίας Ελλήνων τουριστών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικονομία διαμοιρασμού ; Airbnb ; Κίνητρα χρηστών ; Ποιότητα υπηρεσιώνΠερίληψη
Με τον τουρισμό να αποτελεί διεθνώς τον μεγαλύτερο και τον πιο ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της οικονομίας, η προσπάθεια δραστηριοποίησης σε αυτόν έχει οδηγήσει στην εμφάνιση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Όπως είναι φυσικό, η διάδοση των επιχειρήσεων που εμπίπτουν σε μοντέλα οικονομίας διαμοιρασμού έχει επηρεάσει και τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, όλο και περισσότερα επιχειρηματικά μοντέλα με βάση τον διαμοιρασμό έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Η Airbnb αποτελεί το πιο επιτυχημένο παράδειγμα.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται την σχετικά πρόσφατη εμφάνιση της πλατφόρμας, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μελετηθούν οι όλες οι πτυχές του θέματος. Σκοπός της έρευνας στην παρούσα διπλωματική είναι να διερευνηθούν τα κίνητρα που ωθούν τους Έλληνες τουρίστες στην επιλογήτηςAirbnb για τη διαμονή τους και να αξιολογηθεί η συνολική τους εμπειρία, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες παραμέτρους. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από 135 συμμετέχοντες. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε σε Excel και χρησιμοποιήθηκε ο συντελεστής συσχέτισης Pearson r.
Αξιοσημείωτο είναι πως οι βασικοί λόγοι επιλογής της πλατφόρμας έναντι ενός ξενοδοχείου είναι η συγκριτικά καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής και οι παροχές των δωματίων/ διαμερισμάτων, οι οποίες πλησιάζουν τις ανέσεις σπιτιού. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, προκύπτει πως η πλειοψηφία του δείγματος αξιολογεί με θετικό πρόσημο την ποιότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις μεταβλητές οικοδεσπότης-κατάλυμα και ιστοσελίδα. Ακόμη, τα επίπεδα συνολικής ικανοποίησης και πιθανότητας επανάληψης της διαμονής, σύστασης σε τρίτους ή διαφήμισης της πλατφόρμας είναι υψηλά. Τέλος, από τη συσχέτιση των παραμέτρων της ποιότητας με την ικανοποίηση και τις επιμέρους μεταβλητές συμπεραίνουμε την ύπαρξη θετικής συσχέτισης.