Ανάλυση ζήτησης εκμάθησης ξένων γλωσσών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ξένες γλώσσεςΠερίληψη
Στο συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, όπου όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι κομμάτι ενός πολυεθνικού δικτύου, η γνώση των ξένων γλωσσών είναι απολύτως απαραίτητη. Γι’ αυτό το λόγο η εκμάθηση δύο τουλάχιστον ξένων γλωσσών είναι υποχρεωτική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παρόλα αυτά, πολλές φορές η ανάγκη για ουσιαστική εκμάθηση και χρήση ξένων γλωσσών μετά την ολοκλήρωση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθίσταται απαραίτητη προτεραιότητα ή απλώς επιλογή. Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί η εξέταση και η ανάλυση των κινήτρων των ενηλίκων αναφορικά με την επιλογή εκμάθησης ξένων γλωσσών, βάση των επαγγελματικών τους αναγκών και του επιπέδου των ξένων γλωσσών που γνωρίζουν ήδη.
Σε αυτήν την εργασία, έγινε μία προσπάθεια διερεύνησης των προτιμήσεων & κινήτρων των ενηλίκων για επιλογή εκμάθησης ξένης γλώσσας, μέσω πρωτογενούς έρευνας συλλογής στοιχείων με τη μέθοδο ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολόγιου. Η παρούσα αποτελείται από δύο βασικά τμήματα. Στο πρώτο τμήμα της εργασίας πραγματοποιήθηκε μια θεωρητική μελέτη της βιβλιογραφίας αναφορικά με την εκπαίδευση ξένων γλωσσών ενηλίκων, τη σημασία των ξένων γλωσσών και τα κίνητρα/προτιμήσεις ενηλίκων στην εκμάθησή τους. Στο δεύτερο τμήμα γίνεται ανάλυση του σκοπού της έρευνας που διεξήχθη, του ερωτηματολογίου και των αποτελεσμάτων της έρευνας βάση των απαντήσεων του δείγματος. Τέλος, παρουσιάζονται τα βασικά συμπεράσματα βάση της ανάλυσης των απαντήσεων που δόθηκαν και προτείνονται θέματα που χρήζουν περαιτέρω έρευνας.